رفتن به بالا
  • یکشنبه - 1 خرداد 1401 - 11:52
  • کد خبر : ۱۱۵۳۵
  • چاپ خبر : آلبوم «حال نامعلوم» رونمایی شد

آلبوم «حال نامعلوم» رونمایی شد

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی؛ «حال نامعلوم» عنوان نخستین آلبوم رسمیِ مصطفی راغب خواننده موسیقی پاپ کشورمان است. مراسم رونمایی و نشست خبریِ این آلبوم صبح امروز شنبه 31 اردیبهشت 1401 در تالار وحدت برگزار شد. این مراسم دو مهمان ویژه داشت که یکی محمدرضا چراغعلی و دیگری عبدالجبار کاکایی بود. […]

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی؛ «حال نامعلوم» عنوان نخستین آلبوم رسمیِ مصطفی راغب خواننده موسیقی پاپ کشورمان است. مراسم رونمایی و نشست خبریِ این آلبوم صبح امروز شنبه 31 اردیبهشت 1401 در تالار وحدت برگزار شد.
این مراسم دو مهمان ویژه داشت که یکی محمدرضا چراغعلی و دیگری عبدالجبار کاکایی بود. همچنین جمعی از اهالی رسانه و فرهنگ و هنر هم در این مراسم حضور داشتند.
اجرای این مراسم را حامد حسین‌زادگان برعهده داشت. مراسم با سخنرانی عبدالجبار کاکایی و محمدرضا چراغعلی آغاز شد. در ادامه متن صحبت‌های این دو هنرمند را می‌خوانید:

اتفاقی شیرین در روزگار تلخ موسیقی
عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه سرا: انتشار آلبوم «حال نامعلوم» در این شرایط به خودی خود دربرگیرنده اتفاقات خوبی در روزگار تقلیل آلبوم گرایی است. به هر حال صدای راغب ارزش‌های زیادی دارد که در این روزگار تلخ حوزه موسیقی، اتفاقی خوشایند باشد.
متاسفانه اوضاع ترانه هم در روزگار کنونی چندان تعریفی ندارد. امروز موسیقی است که تکلیف کلمه‌ها را مشخص کرده و متاسفانه میل به این شیوه هر روز در حال زیاد شدن است. این کلمه‌ها هستند که از مفاهیم تهی شده و کاملاً در خدمت موسیقی قرار گرفته‌اند.
در چنین شرایطی انتشار آلبوم «حال نامعلوم» اتفاق خوبی است که نام خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است. عاشق همواره حال نامعلومی دارد که دائم در حال خوف و رجا است.

موسیقی پاپ به خواننده‌ای مانند راغب نیاز دارد
محمدرضا چراغعلی آهنگساز و تنظیم کننده: امروز کنار هم جمع شده‌ایم تا از هنرمندی حمایت کنیم که بازخوردهای خوبی از مخاطبان گرفته است. او خواننده‌ای است که پایه خوانندگی‌اش بر اساس موسیقی ایرانی است و دارای رنگ و لعابی از موسیقی ایرانی است که می‌تواند حائز اهمیت باشد. او با این پایه وارد عرصه موسیقی پاپ شده و من یادم هست از سال‌ها قبل که در یزد زندگی می‌کرد متوجه صدای متفاوت او شدم. خوشبختانه این زمان طی شد و ما امروز شاهد این اتفاق مبارک هستیم.
عمر ماندگاری هنرمندانی که به سراغ آلبوم نمی‌روند به همان اندازه‌ی ماندگاری در فضای مجازی است. من به راغب و همکارانش تبریک می‌گویم که در این روزگار اقدام به انتشار آلبوم کردند . آلبوم می‌تواند به عنوان یک اثر ثبت شده سال‌های سال باقی بماند.
عنوان این آلبوم یعنی «حال نامعلوم»؛ به فضای زندگی امروزی ما خیلی نزدیک است. زندگی که شرایط اقتصادی خوبی ندارد و نمی‌دانیم سرنوشت زندگی عادی ما چه خواهد شد.
سال‌های زیادی است که راغب را می‌شناسم. تکنیک و توان و او در خواندن مثال زدنی است و البته مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره این خواننده بگویم، بحث اخلاقِ خوشِ اوست. همین ویژگی‌ها او را به هنرمندید فوق‌العاده در عرصه موسیقی تبدیل کرده است. موسیقی پاپ در کشورمان به هنرمندانی چون راغب نیاز فراوانی دارد.

آماده برگزاری کنسرت رایگان برای مردم هستیم
بخش بعدی این نشست به صحبت‌های مصطفی راغب اختصاص داشت. در ادامه متن صحبت‌های مصطفی راغب را می‌خوانید:
مصطفی راغب: در عرصه موسیقی هرچه دارم از موسیقی اصیل ایرانی است. در تولید آلبوم حال نامعلوم رویکردم استفاده از تکنیک‌ها و حال و هوای آواز ایران است. البته که در آهنگ‌هایی که تا کنون منتشر کرده‌ام هم چنین رویکردی داشته‌ام.
می‌دانم که این روزها شرایط خوبی نداریم. اما بر این باورم که تنها راه ممکن برای گذر از این مشکلات، امید است. مردم ما در شرایط خوب اقتصادی به سر نمی‌برند و طبیعتاً استفاده از کنسرت‌ها هم برای آن‌ها دشوار است. به همین سبب چند وقت پیش به آقای اردستانی پیشنهاد دادم که اگر امکان دارد شرایطی فراهم شود تا بتوانیم در یکی از سالن‌های بزرگ یا در یک فضایِ باز، کنسرت رایگانی برای کل مردم ایران برگزار کنیم تا اقشار کم درآمد جامعه بتوانند با خیالی آسوده و البته بدون هیچ هزینه‌ای به دیدنِ این اجرا بیایند.
دغدغه من و همکارانم در موسسه فرهنگی هنری آوازی نو، تولید آثار فاخر و ماندگار است. اصلاً دوست نداریم خود را وارد حاشیه‌هایی کنیم که مسیر ما را تغییر دهد. در این راه بازخوانی آثار بزرگان در کنار توجه به تولیدات ارزشمند محتوایی یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که روی آن توجه ویژه‌ای داریم.
خواستگاه من موسیقی ایرانی است و هرگز دوست ندارم از این موسیقی دور شوم. تلاش می‌کنم تا آواز ایرانی را در آثارم جاری کنم و دوست دارم آواز در آثارم نقش مهمی داشته باشند. شاید آواز ایرانی به شیوه‌ای که در آواز خوانندگان قدیمی بوده، نباشد، اما به شکلی امروزه شده از آواز ایرانی در آثارم استفاده خواهم کرد.
همایون شجریان از بهترین خوانندگان حال حاضر موسیقی ایرانی است. او تلاش کرده تا با حفظ قوانین کیفی و استانداردهای موسیقی ایرانی و در عین حال توجه به سلیقه مخاطب امروزی، شرایطی را ایجاد کند که آثارش مورد قبول مخاطبان امروزی هم باشد.
آلبوم‌های «آرایش غلیظ» و «نه فرشته‌ام نه شیطان» را ببینید که چه شاهکارهایی هستند.
من هم به عنوان مصطفی راغب همیشه بر آواز ایرانی تکیه خواهم داشت و در عین حال تلاش می‌کنم تا راه خودم را در موسیقی بروم.

هنر آمیخته با معنویت است / هر چه دارم از اهل بیت و قرآن است
چالشی‌ترین پرسش این نشست در واقع آخرین پرسش بود؛ اینکه چرا راغب همزمان با خوانندگی، آثار مذهبی هم می‌خواند؟
پاسخ راغب به این پرسش بسیار جالب بود.
مصطفی راغب: من تناقضی در فعالیت‌هایم نمی‌بینم چون هنر را آمیخته با معنویت می‌دانم اینها برایم از هم جدا نیستند.
زنده‌یاد محمدرضا لطفی می‌گفت صدای سازی که از مضراب‌های تار می‌شنوید فقط از سیم‌ها و زخمه‌ها نیست، بلکه این صدا از قلب نوازنده بیرون می‌آید.
صدای خواننده هم از قلب او بر می‌آید و حنجره، پنجره‌ای برای ارائه این هنر است. من هنر و معنویت را از هم جدا نمی‌دانم. به اعتقاد من همه چیز در گروی دل انسان است که می‌تواند یا با خوانش قطعات شاد باشد و یا با مداحی برای امام حسین‌علیه‌سلام باشد.
مگر می‌شود یک هنرمند روی عقاید خود پا بگذارد؟ مگر می‌شود گذشته خود را فراموش کند؟ پس من هرچه دارم از اهل بیت و قرآن است. این عقیده شخصی من است و من هیچ گاه آن را فراموش نخواهم کرد.

اتفاقات خاص در کنسرت چهارم خرداد
مصطفی راغب علاوه بر اینکه نخستین آلبومش را منتشر کرده، در چهارم خرداد هم نخستین کنسرتِ رسمی‌اش را در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه می‌برد. در این اجرا نوید اسکندرفر رهبر ارکستر خواهد بود.
نوید اسکندرفر درباره کنسرت پیش رو گفت: در کنسرت خردادماه تلاش کرده‌ایم از موسیقی مدرن و ارکسترال استفاده کنیم و آواز ایرانی در آثار مدنظرمان، مورد توجه است. برای کنسرت پیش رو غافلگیری‌های جالبی را پیش‌بینی کرده‌ایم. تلاش می‌کنیم تا این اجرا برای علاقه‌مندان، جذاب و جالب باشد.
حسن اردستانی مدیرعامل موسسه آوازی نو هم در پایان مراسم گفت: از رسانه ها، هنرمندان و استادان برای حضور در این برنامه تشکر می‌کنم. اگر طی این سال‌ها مصاحبه‌ای نکرده‌ام دلیلش این نیست که حرفی نداریم. نظرم این است هرکس باید وظیفه خودش را انجام دهند و کار ما تولید آثار در ژانرهای مختلف موسیقی است و تمرکزمان بر همین موضوع است. رسانه‌ها هم کمکمان می‌کنند و با کمک شما خبرنگاران است که می‌توانیم موسیقی و هنرها و دیگر حوزه‌ها را ارتقاء دهیم. اگر انتقادی هست ما پذیرا هستیم و از آن انتقادها در ساخت آثار بهتر استفاده می‌کنیم.
در پایان این مراسم، مصطفی راغب با همراهیِ شروین شهبازی نوازنده گیتار و نوید اسکندرفر نوازنده پیانو به اجرای دو قطعه از آثار آلبوم «حال نامعلوم» پرداخت.
ماه تماشایی، ای یار، حال نامعلوم، بارون بباره، قطار، گل من، تنهایی یه مرد، عشق پنهون، دلیل بودن، بهونه گیر، ابد و یک روز و خاتون آهنگ‌های آلبومِ «حال نامعلوم» هستند.
این آلبوم با سروده‌هایی از پیمان سپهری، بابک بابایی، نازنین هدایت نژاد، سارا موسوی نژاد، فائزه وزیری، هادی اصغری، غزاله بختیاری، نیما قاسمی، آهیر یوسفی، صابر ندیمی و زنده‌یاد محمدحسین شهریار آماده انتشار شده است.
مهیار علیزاده، بابک بابایی، سعید رضایی، امیر و آرش بیات، احسان احمدی، بهرنگ قدرتی، نیما قاسمی، آهیر یوسفی، شوهان، مهرداد صدقی هم آهنگسازان و تنظیم کنندگانی هستند که در تولید اولین آلبوم مصطفی راغب حضور داشته‌اند.
ثبت نام برای تهیه نسخه فیزیکیِ آلبوم «حال نامعلوم» از روز سه‌‌شنبه آغاز می‌شود. هم‌زمان هم نسخه دیجیتال این آلبوم برای تهیه در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه