رفتن به بالا
  • شنبه - 31 اردیبهشت 1401 - 09:45
  • کد خبر : ۱۱۵۰۹
  • چاپ خبر : غم عثمان محمد پرست بر نهان خانه دل دوستدارانش نشست

غم عثمان محمد پرست بر نهان خانه دل دوستدارانش نشست

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی درگذشت عثمان محمدپرست نوازنده موسیقی مقامی خراسان را تسلیت گفت. در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: خبر درگذشت استاد عثمان محمدپرست، یکی از مهم‌ترین بازماندگان موسیقی مقامی جنوب خراسان خبری تلخ بود. […]

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی درگذشت عثمان محمدپرست نوازنده موسیقی مقامی خراسان را تسلیت گفت.

در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

خبر درگذشت استاد عثمان محمدپرست، یکی از مهم‌ترین بازماندگان موسیقی مقامی جنوب خراسان خبری تلخ بود. آن مرحوم جانی جدا از جان فرهنگ و هنر نداشت و غمش در نهان‌خانه دل دوستداران موسیقی نشست.

مروری بر دوره پربار و تأثیرگذار فعالیت هنری استاد محمدپرست، تلاش و تکاپوی این هنرمند را در حفظ جایگاه میراث ارزشمند موسیقی اصیل ایرانی و سرمایه فرهنگی ما به خوبی بیان می‌کند.

اگرچه استاد محمدپرست از میان ما رفت، اما آوای منحصر به فرد، زیبا و روح‌نواز این استاد فقید همیشه در حافظه موسیقی مقامی ایران جاودان خواهد ماند.

این هنرمند فقید در طول زندگی حرفه‌ای خود، علاوه بر خدمات گسترده و دغدغه‌مندی عمیقی که در عرصه فرهنگ و هنر بومی داشت، مرد بزرگی که هرگز برای پول ننواخت با این وصف در امر ساخت بیش از ۹۰۰ مدرسه به همراهی خیرین دیگر مشارکت کرد.

اینجانب فقدان این هنرمند عزیز را به اهالی فرهنگ و هنر، علاقه‌مندان و شاگردان آن فقید سعید و خانواده محترم تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان محترم صبر و بردباری خواستارم.”

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه