رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 21 اردیبهشت 1401 - 12:04
  • کد خبر : ۱۱۳۱۳
  • چاپ خبر : ارسال اثر به نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار

ارسال اثر به نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار

دبیر اجرایی نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار با اشاره به ارسال ۷۰۰ اثر به دبیرخانه این رویداد گفت: آیین اختتامیه نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار ۲۲ اردیبهشت در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود. مهدی غلامی اظهارداشت: فراخوان نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار بهمن ماه ۱۴۰۰ با مشارکت آموزشگاه وزیری با مدیریت استاد کیوان ساکت در سه رده […]

دبیر اجرایی نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار با اشاره به ارسال ۷۰۰ اثر به دبیرخانه این رویداد گفت: آیین اختتامیه نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار ۲۲ اردیبهشت در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

مهدی غلامی اظهارداشت: فراخوان نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار بهمن ماه ۱۴۰۰ با مشارکت آموزشگاه وزیری با مدیریت استاد کیوان ساکت در سه رده سنی الف- هفت تا ۱۲ سال، ب- ۱۳ تا ۱۹سال و ج- ۲۰سال به بالا منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه استاد کیوان ساکت دبیر نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار است، گفت: کیوان ساکت و بهداد بابایی اعضای هیات داوران، منصور حقی، عرفان گنجه‌ای، محمد موسوی و علی علی‌شاهی اعضای هیات انتخاب این رویداد هستند.

غلامی افزود: نوازنده‌ها باید برای مرحله نخست به منظور ارسال نمونه کار خود، به صورت انتخابی و آزاد، رپرتوآر(مجموعه اجراها) مورد نظرشان را ضبط و برای هیات داوران از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۰۲۱۷۴۲۷۹۵ به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کردند.

دبیر اجرایی نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار بیان کرد: این جشنواره با استقبال قابل توجه علاقه‌مندان خانم و آقا مواجه شد و از آغاز فراخوان ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره (واقع در آموزشگاه وزیری) ارسال و اسفندماه ۱۴۰۰ کار بازبینی آثار آغاز شد.

وی اظهارداشت: در مرحله بازبینی، ۱۷۰ اثر برای رقابت در بخش نهایی انتخاب شدند و مرحله نهایی رقابت طی روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن مبارک فرهنگسرای بهمن برگزار و هنرمندان برگزیده انتخاب می‌شوند که در آیین اختتامیه معرفی خواهند شد.

غلامی، ملاک اصلی برای انتخاب آثار را تسلط و تکنیک درست نوازنده، درک عمیق از موسیقی و مفاهیم آن و آشنایی با مبانی موسیقی و جانمایه‌های اصلی این هنر عنوان کرد و گفت: در این جشنواره هنرمندانی از سراسر کشور حضور دارند.

دبیر اجرایی نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار افزود: آیین اختتامیه این جشنواره ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهیدآوینی فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تجلیل از استاد حسن ناهید موسیقی‌دان و نوازنده ساز نی، اجرای کنسرت ارکستر وزیری به سرپرستی استاد کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج از بخش‌های آیین اختتامیه نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه