رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 21 اردیبهشت 1401 - 12:09
  • کد خبر : ۱۱۳۱۶
  • چاپ خبر : «آخرین شوالیه» و چند قطعه از موسیقی «سلتیک»

«آخرین شوالیه» و چند قطعه از موسیقی «سلتیک»

«آخرین شوالیه» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشرشده در فرآیند تولید و عرضه محصولات موسیقایی است که طی روزهای گذشته با هنرمندی سهیل سلیم‌زاده پیش روی مخاطبان قرار گرفت. آلبوم «آخرین شوالیه» مشتمل بر مجموعه‌ای از ۱۰ قطعه موسیقی «سلتیک / کلتیک» با تنظیم و ضبط برای ارکستر بزرگ و ویولن با هنرمندی سهیل سلیم‌زاده […]

«آخرین شوالیه» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشرشده در فرآیند تولید و عرضه محصولات موسیقایی است که طی روزهای گذشته با هنرمندی سهیل سلیم‌زاده پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

آلبوم «آخرین شوالیه» مشتمل بر مجموعه‌ای از ۱۰ قطعه موسیقی «سلتیک / کلتیک» با تنظیم و ضبط برای ارکستر بزرگ و ویولن با هنرمندی سهیل سلیم‌زاده در دسترس شنوندگان قرار گرفت.

سهیل سلیم‌زاده در توضیحات تکمیلی این آلبوم نوشته است: «موسیقی سلتیک، موسیقی فولکلور مردم ایرلند و اسکاتلند است که قدمت این موسیقی به دوران پیش‌از قرون وسطی می‌رسد.

اما بیشتر قطعات این آلبوم به دوران پس‌از قرون وسطی بازمی‌گردند و بیشتر تحت تاثیر سرودها و نغمه‌ها و حرکات آیینی است که مردم اسکاتلند و ایرلند برای سرزمین‌شان سروده‌اند و یا در جریان جنگ‌های دوره‌ای میان انگلستان و آنها پدید آمده است.

این آلبوم با رویکرد پژوهشی و شناختی موسیقی سلتیک تولید شد و نمودی جدید و از تعامل موسیقی فولکلور این منطقه با موسیقی ارکسترال را ارائه نموده‌است. فرآیند پژوهش، جمع‌آوری، تنظیم و ارکستراسیون و ضبط آلبوم از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و به صورت غیرمنسجم تا پایان سال ۱۴۰۰ ادامه یافت.

ساختار قطعات این آلبوم از لحاظ تنوع ریتمیک به شکل‌های متداول Waltz، Reel، Jig بوده و همچنین از لحاظ ملودیک عموماً تحت تاثیر موسیقی قرون‌وسطی برپایه موسیقی مُدال می‌باشند.

در میان این قطعات آیین‌های نمایشی معروفی مانند «موریسون» و یا رقص کولی‌ها نیز به چشم می‌خورد که تابه حال اجراها و تنظیم‌های متعددی از این آثار تولید و ضبط شده‌است. برخی از این قطعات نیز پیش‌تر برای ساز نی‌انبان اسکاتلندی نوشته شده بودند که در این آلبوم برای ساز ویولن بازنویسی و ضبط شده‌اند.»

آلبوم «آخرین شوالیه» دومین اثر مستقل سهیل سلیم‌زاده هست. اولین اثر وی آلبوم «ساری‌گلین» بود که مجموعه‌ای از نغمات فولکلور موسیقی آذربایجان با همراهی ارکستر بزرگ است در سال ۱۳۹۶ منتشر شد و در سال ۲۰۲۱ برنده جایزه بین‌المللی «آکادمیا» در ژانر موسیقی ملل شد.

این آلبوم از تمامی پلتفرم‌های قانونی موسیقی داخلی و خارجی قابل تهیه است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه