رفتن به بالا
  • سه شنبه - 20 اردیبهشت 1401 - 12:52
  • کد خبر : ۱۱۳۰۵
  • چاپ خبر : اعلام آمادگی ارشاد شیراز برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی

اعلام آمادگی ارشاد شیراز برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی

دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های اقوام ایرانی، این دوره از جشنواره به همت موسسه فرهنگی هنری آوای هنر ایل قشقایی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و شهرداری شیراز برگزار می‌شود. حمیدرضا قانعی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس) معتقد است؛ این شهر از زیرساخت‌های لازم برای میزبانی […]

دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های اقوام ایرانی، این دوره از جشنواره به همت موسسه فرهنگی هنری آوای هنر ایل قشقایی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

حمیدرضا قانعی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس) معتقد است؛ این شهر از زیرساخت‌های لازم برای میزبانی جشنواره موسیقی نواحی را دارد و برای برگزاری دومین دوره این جشنواره آماده می‌شود.

قانعی درباره زیرساخت‌های شهر شیراز برای میربانی دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های اقوام ایرانی گفت: شیراز با قدمت تاریخی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود، می‌تواند میزبان مناسبی برای جشنواره موسیقی نواحی باشد. این شهر همین حالا هم رنگین‌کمانی از اقوام مختلف را در خود دارد. در شیراز تالار یکصد هزار نفری حافظ را داریم که می‌تواند در کنار آرامگاه حافظ میزبان رویدادهایی از این دست باشد. در کنار زیرساخت‌های موجود، اقدامات و هماهنگی‌هایی صورت گرفته که دستگاه‌های مختلف در کنار هم قرار بگیرند و زیر ساخت‌های لازم را برای تبادل فرهنگی و اجرای بخش‌های مختلف از جمله آئین‌های موسیقایی را فراهم کنند چرا که در این جشنواره گروههای برتر موسیقی نواحی از سراسر کشور با محوریت اجرای موسیقی و آیین‌های منطقه‌ای در شیراز به صحنه می‌روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از همکاری و مذاکرات بین اداره کل ارشاد شیراز و شهرداری این شهر خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری شهرداری شیراز امکاناتی برای حمایت از گروه‌های موسیقی تدارک ببینیم. به این منظور جلسات مقدماتی برگزار شده و به زودی تصمیم‌های جدید اعلام می‌شود.

این مدیرکل درباره تاثیرات متقابل جشنواره موسیقی نواحی و شهر شیراز بر یکدیگر توضیح داد: با توجه به فرصت‌های جدی، متنوع و بی‌نظیر گردشگری در شیراز که گردشگری مذهبی، سلامت، ادبی، فرهنگی و تاریخی را شامل می‌شود، به طور حتم جشنواره موسیقی نواحی و دیگر رویدادهایی از این دست که مخاطبان جدی دارند، قطعا می‌توانند گردشگری هنری در شیراز را رونق بدهند. همچنان که علاقمندان به شهر شیراز و گردشگران حاضر در این شهر نیز می‌توانند به جشنواره موسیقی نواحی رونق بدهند.

قانعی در این باره به رونق گردشگری شیراز در اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: همین حالا هم در شیراز به مناسبت هفته نکوداشت شیراز گردشگران زیادی داریم. اردیبهشت‌ماه فرصت مغتنمی هم برای شیراز و هم برای جشنواره موسیقی نواحی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس اضافه کرد: شهر شیراز ظرفیت‌های موسیقایی جدی دارد، بسیاری از شهروندان شیراز، علاقمند به موسیقی هستند و جشنواره‌هایی از این دست همیشه با استقبال خیلی خوب مخاطبان بومی در این شهر مواجه شده است. در کنار همه اینها، شیراز این امکان را دارد که میزبان اقوام مختلف باشد.

به گفته این مدیرکل، مذاکراتی با معاونت گردشگری و نیز با استانداری و شهرداری شیراز صورت گرفته که به اتفاقات خوبی منجر خواهد شد. قانعی امیدوار است هفته آینه در یک نشست خبری، نتیجه این مذاکرات به اطلاع مردم برسد.

دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های نواحی اقوام ایرانی به دبیری علمی دامون شش بلوکی و دبیری اجرایی آرش صفری، ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در شیراز برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه