رفتن به بالا
  • یکشنبه - 4 اردیبهشت 1401 - 14:26
  • کد خبر : ۱۱۰۱۹
  • چاپ خبر : برگزاری دومین جشنواره و آیین های موسیقایی نواحی در شیراز

برگزاری دومین جشنواره و آیین های موسیقایی نواحی در شیراز

به نقل از روابط عمومی جشنواره، دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین های موسیقایی نواحی ایران به دبیری علمی دامون شش بلوکی و دبیری اجرایی آرش صفری، ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شیراز برگزار می‌شود. در این دوره از جشنواره که توسط مجموعه «آوای هنر ایل قشقایی» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و […]

به نقل از روابط عمومی جشنواره، دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین های موسیقایی نواحی ایران به دبیری علمی دامون شش بلوکی و دبیری اجرایی آرش صفری، ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شیراز برگزار می‌شود.

در این دوره از جشنواره که توسط مجموعه «آوای هنر ایل قشقایی» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و شهرداری شیراز برگزار می‌شود؛ گروه‌های برتر موسیقی نواحی از سراسر کشور با محوریت اجرای موسیقی و آئین‌های منطقه‌ای خود روی صحنه می‌روند.

این دوره از جشنواره تلاش دارد اصیل‌ترین و ناب‌ترین گونه‌های موسیقی و آئین‌های موسیقایی اقوام ایرانی را با اولویت حفظ اصالت‌ها و ترویج فرهنگ غنی ایرانی جهت مخاطبان تخصصی و عام به بهترین شکل ممکن معرفی و به نمایش بگذارد. بر این اساس گروه‌های شاخص موسیقی نواحی و راویان آئین‌های بومی از مناطقی همچون لرستان، سیستان‌وبلوچستان، شیراز، آذربایجان، ترکمن‌صحرا، ایل‌بختیاری، ایل‌قشقایی، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، گیلان، کرمان، کیش، کردستان، مازندران، بوشهر و تربت جام در دومین جشنواره ملی موسیقی و آئین‌های موسیقایی نواحی ایران به روی صحنه می‌روند.

برگزاری کارگاه‌های پژوهشی با حضور چهره‌های شاخص اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و محققان با سابقه ملی و بین المللی، برگزاری آیین های موسیقایی کهن اقوام با اولویت آیین‌های موسیقایی ارزشمند دینی مذهبی، اجرای آیین های موسیقایی اصیل مناطق برای نخستین بار با فرصت ملی همزمان با اجراهای موسیقی با الویت موضوع آیین های کهن و ارزشهای اعتقادی، تقدیرو تجلیل از خنیاگران و راویان و محققان برجسته کشور، دریافت مقالات علمی و پژوهشی با موضوعات مشخص در حوزه کارگاه‌های موسیقی مناطق مربوط و انتشار کتاب جشنواره از دیگر بخش‌های دومین جشنواره ملی موسیقی و آئین‌های موسیقایی نواحی ایران است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه