رفتن به بالا
  • سه شنبه - 23 فروردین 1401 - 14:17
  • کد خبر : ۱۰۸۵۷
  • چاپ خبر : «هم‌آوایی در شمار زندگان» رونمایی می‌شود

«هم‌آوایی در شمار زندگان» رونمایی می‌شود

به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری، مرتضی ترک‌زاده (سرپرست گروه بین‌المللی هم‌آوایی پیامبر اعظم) ضمن اعلام خبر رونمایی و اجرای «هم‌آوایی در شمار زندگان» در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب که روز جمعه در حوزه هنری برگزار می‌شود، چگونگی خلق اثر مذکور را تشریح کرد. او گفت: گروه هنری ۵ نفره پیامبر اعظم در سال۱۳۹۴ از قاریان […]

به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری، مرتضی ترک‌زاده (سرپرست گروه بین‌المللی هم‌آوایی پیامبر اعظم) ضمن اعلام خبر رونمایی و اجرای «هم‌آوایی در شمار زندگان» در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب که روز جمعه در حوزه هنری برگزار می‌شود، چگونگی خلق اثر مذکور را تشریح کرد.

او گفت: گروه هنری ۵ نفره پیامبر اعظم در سال۱۳۹۴ از قاریان و حافظان برتر کشور سعید شاهرخی، گوری، من، شیخ رسولی و زواری تشکیل و در سال۱۳۹۶به عرصه تولید آثار موزیکال وارد شد و سپس آثاری را در کشورهایی چون آلمان، بلژیک، فرانسه، ترکیه و عراق اجرا کرد. اعضای این گروه پیش از شهادت سردار سلیمانی در منزل شخصی او که با نام بیت‌الزهرا شناخته می‌شود، برنامه اجرا می‌کردند. آن‌ها ارادت خاصی به سردار دل‌ها دارند و خودشان را مدیون آن شهید بزرگوار می‌دانند بنابراین به فکر تولید یک اثر فاخر حماسی، احساسی بین‌المللی و چند زبانه برای حاج قاسم سلیمانی افتادند. هم‌اکنون این اثر هم‌آوایی با عنوان در شمار زندگان و به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی تولید شده است.

او افزود: شاعران قسمت‌های انگلیسی، ترکی و فارسی اثر در شمار زندگان به ترتیب دردشتیان، عبدی و ایمان طرفه هستند. آهنگسازی و تنظیم این اثر برعهده سیدمحمد هادی قاسمی و فرید قهرمان‌پور گذاشته شده است.

سرپرست گروه بین‌المللی «هم‌آوایی پیامبر اعظم» بیان کرد: اثر در شمار زندگان ابتدا بحث شهادت را ستایش می‌کند و سپس درباره فضیلت جهاد در راه خدا صحبت می‌کند و به نام سردار سلیمانی اشاره دارد. در واقع اثر مذکور با محوریت شهادت در راه خدا و مدافعان حرم خلق شده است.

 

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه