رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 18 اسفند 1400 - 14:16
  • کد خبر : ۱۰۵۸۸
  • چاپ خبر : «سخن ساز» شنیدنی شد

«سخن ساز» شنیدنی شد

به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری، «سخن ساز» عنوان یکی از آثار تازه انتشاریافته در بازار موسیقی است که مشتمل بر اجرای آثاری از همایون خرم آهنگساز و نوازنده فقید موسیقی ایرانی و فضل‌الله توکل از نوازندگان عرصه سنتورنوازی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در دسترس شنوندگان قرار گرفته است. در بخش «آواز دشتی» آلبوم […]

به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری، «سخن ساز» عنوان یکی از آثار تازه انتشاریافته در بازار موسیقی است که مشتمل بر اجرای آثاری از همایون خرم آهنگساز و نوازنده فقید موسیقی ایرانی و فضل‌الله توکل از نوازندگان عرصه سنتورنوازی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

در بخش «آواز دشتی» آلبوم قطعات «پیک سحری» به آهنگسازی همایون خرم، «هم نوازی» با هنرمندی فضل‌الله توکل و بابک شهرکی و «آتشم بزن» به آهنگسازی فضل‌الله توکل منتشر شده‌اند. این در حالی است که در بخش «آواز اصفهان» آثاری چون «رفته» به آهنگسازی همایون خرم، «هم نوازی» با هنرمندی فضل‌الله توکل و بابک شهرکی و «عاشق پرواز» به آهنگسازی فضل‌الله توکل پیش روی مخاطبان قرار گرفته‌اند.

فضل‌الله توکل نوازنده سنتور، بابک شهرکی نوازنده ویولن، سعید رودباری نوازنده تمبک، بهنام شهرکی صدابردار و میکس و مسترینگ، احمد ریحان عکس، سروش بخشش مدیر تولید، حامد میرزا حسینی و علیرضا خدا مرادی طراحان گرافیک عوامل اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

ناشر این آلبوم در معرفی پیشینه فرهنگی هنری فضل الله توکل آورده است:

فضل‌الله توکل روز چهاردهم آبان ماه در خانواده‌ای هنری در تهران به دنیا آمد. وی آموزش موسیقی را از کودکی با ساز تمبک آغاز کرد و سپس به فراگیری ساز سنتور پرداخت. توکل ۱۰ سال نزد علی تجویدی ردیف‌های موسیقی را به همراه نوازندگی ساز ویولن فرا گرفت. این هنرمند فعالیت هنری‌اش را از تیر ماه سال ۱۳۳۵ در ارکستر شماره ۲ رادیو به سرپرستی علی تجویدی آغاز کرد و به فاصله یک سال بعد در ارکستر شماره ۳ به سرپرستی پرویز یا حقی به عنوان نوازنده ارکستر پذیرفته شد و در سال ۱۳۳۷ به دعوت داود پیرنیا با عنوان تک‌نواز سنتور به برنامه «گل ها» راه یافت.

این هنرمند در دوره فعالیت خود با استادان بزرگ موسیقی همچون ورزنده، صارمی، شهناز، شریف، پرویز یاحقی، حبیب الله بدیعی، بنان، محمودی خوانساری، گلپایگانی و عبدالوهاب شهیدی همکاری داشته است.

توکل از سال ۱۳۳۸ برای ادامه تحصیل به اروپا رفت و در رشته اقتصاد موفق به اخذ کارشناسی ارشد شد و پس از برگشت همکاری مجددش با رادیو و تلویزیون را ادامه داد.

وی در سال ۱۳۴۶ آهنگسازی را شروع کرد و آهنگ‌های «قهر و ناز»، «دل بی قرار»، «نقش غم» و «آشیانه» را ساخت.

آلبوم‌های «روی برگی بنویس عشق»، «آوازه خوان»، «مست عشق»، «عقیق»، «خاطرات جوانی» و «غم زمانه» از دیگر آثار ماندگار این هنرمند پیشگام موسیقی کشورمان است.

 

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه