رفتن به بالا
  • سه شنبه - 23 آذر 1400 - 09:48
  • کد خبر : ۱۰۰۴۳
  • چاپ خبر : محمد معتمدی با «رامبراند تریو» کنسرت می‌دهد

محمد معتمدی با «رامبراند تریو» کنسرت می‌دهد

محمد معتمدی در ادامه برگزاری تور کنسرت‌های هنرمندان ایرانی، روزهای یکشنبه بیست و یکم آذرماه و پنجشنبه بیست و پنجم آذر ماه کنسرت‌هایی را با مجموعه «رامبراند تریو» پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. به گفته معتمدی این کنسرت‌ها به گونه‌ای طراحی شده که مخاطبان شاهد اجرای قطعاتی تلفیقی از آواز ایرانی با همراهی موسیقی هنرمندان قاره سبز خواهند […]

محمد معتمدی در ادامه برگزاری تور کنسرت‌های هنرمندان ایرانی، روزهای یکشنبه بیست و یکم آذرماه و پنجشنبه بیست و پنجم آذر ماه کنسرت‌هایی را با مجموعه «رامبراند تریو» پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

به گفته معتمدی این کنسرت‌ها به گونه‌ای طراحی شده که مخاطبان شاهد اجرای قطعاتی تلفیقی از آواز ایرانی با همراهی موسیقی هنرمندان قاره سبز خواهند بود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اولین کنسرت روز یکشنبه بیست و یکم آذرماه (دوازدهم دسامبر) در سالن اوستنده بلژیک و دومین کنسرت روز پنجشنبه بیست و پنجم آذر (شانزدهم دسامبر) در سالن لانتارن ونستر روتردام هلند برگزار می‌شود.

همکاری محمد معتمدی با مجموعه رامبراند تریو که از گروه‌های شناخته شده اروپایی در میان مخاطبان ایرانی است طی سال‌های گذشته نیز انجام گرفته و او با همراهی هنرمندان این گروه کنسرت‌ها و پروژه‌های دیگری را نیز پیش روی مخاطبان قرار داده بود.

گروه سه نفرۀ هلندی رامبراند تریو سال‌ها با هنرمندان مختلف، از جمله موزیسین‌های مطرح کشورمان حسین علیزاده، کیهان کلهر و حسام اینانلو همکاری‌های متعدد داشته و در بسیاری از فستیوال‌های بزرگ جز از جمله «بیم هویی»، «نورث سی جز»، «الب جز» و فستیوال جز مادرید حضور داشته است. این مجموعه که دستمایه اصلی موسیقی شان موسیقی جز، موسیقی کلاسیک و موسیقی خاورمیانه است در پاییز سال ۱۳۹۶ بود که همراه با این هنرمندان در شهرهای مختلف به اجرای برنامه پرداختند.

اعضای گروه رامبراند در طول ۱۲ سال گذشته در کنار هم ساز زده‌اند و توانسته‌اند به یکی از اصلی‌ترین گروه‌های جز در هلند تبدیل شوند.

آلبوم‌های «هم سان و هم سکوت» با حسین علیزاده و «هنوز پاییز است» با کیهان کلهر دو پروژه‌ای هستند که از مجموعه «رامبراند تریو» در ایران منتشر شده‌اند.

در آلبوم «هم سان و هم سکوت» حسین علیزاده نوازنده شورانگیز، رامبراند فرایش نوازنده فورته پیانو، هارمونیوم، تونی اورواتر نوازنده ویولن و وینسنت پلانیه نوازنده سازهای کوبه‌ای گروه اجرایی آلبوم را تشکیل می‌دادند. ضمن اینکه «درآمد»، «سماع»، «کرشمه»، «مقدمه نیشابورک»، «سرمست»، «رامبراندی نژاد»، «نهفت»، «ترکمن» اسامی آثاری بودند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

آلبوم «هنوز پاییز است» نیز یکی دیگر از همکاری مجموعه «رامبراند تریو» با هنرمندان ایرانی بود که در این پروژه کیهان کلهر دیگر نوازنده شاخص موسیقی ایرانی گروه را همراهی می‌کرد. این اثر موسیقایی حاصل همکاری و خلق موسیقایی این تریو با کیهان کلهر بود که از دو قسمت اصلی تشکیل شده که بخش اول کمانچه و در بخش دوم کلهر از ساز ابداعی شاه‌کمان استفاده می‌کند. این در حالی است که فضای ملودی‌ها بیشتر در مایه شوشتری و اصفهان گردش دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه