رفتن به بالا
  • سه شنبه - 9 آذر 1400 - 13:36
  • کد خبر : ۹۹۷۳
  • چاپ خبر : پیشنهادی برای برگزاری حضوری کنسرت ها

پیشنهادی برای برگزاری حضوری کنسرت ها

پس از اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری حضوری کنسرت ها از آذر ماه، دوشنبه ـ هشتم آذر ـ اعلام شد که نشست نمایندگان موسسات موسیقی و مدیران سالن‌ها با حضور سرپرست معاونت امور هنری و سرپرست دفتر موسیقی به منظور تصمیم‌گیری نهایی برای از سرگیری اجراهای موسیقی در چند روز آینده […]

پس از اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری حضوری کنسرت ها از آذر ماه، دوشنبه ـ هشتم آذر ـ اعلام شد که نشست نمایندگان موسسات موسیقی و مدیران سالن‌ها با حضور سرپرست معاونت امور هنری و سرپرست دفتر موسیقی به منظور تصمیم‌گیری نهایی برای از سرگیری اجراهای موسیقی در چند روز آینده برگزار می‌شود.

بردیا کیارس از نوازندگان و رهبران ارکستر کشورمان است درباره ازسرگیری کنسرت ها اظهارنظر کرده است.

او با بیان اینکه «اکنون شاهد برگزاری کنسرت‌ها در اروپا هستیم و مطمئنا در ایران هم می‌توان کنسرت‌ها را با تعداد تماشاگر کمتر و پخش آنلاین وسیع‌تر برگزار کرد»، در عین حال می گوید: در این مسیر می تواند انتخاب تماشای کنسرت به صورت حضوری و یا آنلاین برعهده خود مخاطب باشد.

او سپس ابراز امیدواری می کند که هر چه سریع‌تر بتوانند مجوز تمرینات خود را دریافت کرده و برنامه‌هایشان را پیش ببرند. همچنین با کم شدن سایه ویروس کرونا از جامعه و بازگشتن به وضعیت عادی، دوباره بتوانند روی صحنه رفته و شاهد حضور مردم در سالن‌ها باشند.

کیارس درباره فعالیت‌های اخیر خود می‌گوید: بجز اجراهایی که با آقای همایون شجریان، ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران به عنوان کنسرت مایستر در رهبری نصیر حیدریان و رهبر کنسرت نمایش «علمدار» داشتم، بیشتر دوران کرونا را به خاطر شیوع ویروس و تعطیلی کنسرت‌ها به آموزش پرداختم. همچنین دو ـ سه بار کلاس‌هایی در شهرستان برگزار کردم که بیشترین آنها در کرمان بود.

او ادامه می‌دهد: همچنین در راستای فقدان یکی از دوستان عزیزمان به نام پورنگ پورشیرازی که بر اثر سرطان از بین ما رفت، در روز بدرقه او به خانه ابدی، با یکسری از دوستان و هم دوره‌ای‌های خودمان، اجرای قطعاتی را در مقابل تالار وحدت داشتیم.

این هنرمند درباره برنامه‌هایی که پیش رو دارد، تصریح می‌کند: به عنوان مثال قرار است به عنوان رهبر تمرینات خود را با ارکستر سازهای بادی و پرکاشن «راین» آغاز کنیم ولی برای آغاز برنامه‌هایی که پیش رو داریم همه چیز بستگی دارد به زمان دریافت مجوز از سرگیری فعالیت‌های تمرینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی. به هر حال موسیقیدان‌ها انگیزه دارند؛ چون دو سال هیچ فعالیتی نداشتند و اکنون می‌خواهند فعالیت خود را از سر بگیرند.

همچنین از کیارس درباره وضعیت رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران سوال می‌کنیم. پاسخ می‌دهد: خبری ندارم. من هم رهبر و نوازنده‌ای هستم که در صورت دعوت شدن با کمال میل می‌روم و کارم را به انجام می‌رسانم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه