رفتن به بالا
  • دوشنبه - 3 آبان 1400 - 11:04
  • کد خبر : ۹۵۸۷
  • چاپ خبر : تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره موسیقی کیش «یامال»

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره موسیقی کیش «یامال»

حمید هادی(دبیر علمی چهارمین جشنواره موسیقی کیش) گفت: علاقمندان تا روز ۵ آبانماه فرصت ارسال آثار خود به این جشنواره را دارند واین مدت زمان به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود. وی در همین خصوص بیان کرد: این تمدید با توجه به استقبال بسیار خوب صورت‌گرفته و درخواست متقاضیان به شرکت در جشنواره موسیقی کیش صورت […]

حمید هادی(دبیر علمی چهارمین جشنواره موسیقی کیش) گفت: علاقمندان تا روز ۵ آبانماه فرصت ارسال آثار خود به این جشنواره را دارند واین مدت زمان به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

وی در همین خصوص بیان کرد: این تمدید با توجه به استقبال بسیار خوب صورت‌گرفته و درخواست متقاضیان به شرکت در جشنواره موسیقی کیش صورت گرفت و امیدوار هستیم علاقمندانی که تا به امروز فرصت ثبت نام را بدست نیاورده‌اند بتوانند از این مهلت برای شرکت در رویداد استفاده کنند.

این عضو شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره موسیقی کیش ادامه داد: تولیداتی از سوی هیات انتخاب به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا می‌کند که موسیقی بومی یکی از استان‌های ساحلی خلیج فارس (بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان) را ارائه داده باشند.

هرگونه اطلاع‌رسانی تکمیلی در خصوص جشنواره و گروه‌های انتخاب‌شده تنها از طریق پایگاه‌ رسمی جشنواره صورت خواهد گرفت.

هادی پیش‌تر درباره این جشنواره خاطرنشان کرده بود: منطقه آزاد کیش به عنوان برگزارکننده جشنواره و پایه‌‎گذار یک گردهمایی فرهنگی و هنری فاخر، بزرگ و سالیانه در سطح کشور در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی و تقویت صنعت توریسم بین‌الملل در راستای معرفی جزیره زیبای کیش به عنوان مقصد و کالای برتر گردشگری در راستای گردشگری هنری است و این جشنواره را نیز اجرایی خواهد کرد.

موضوع محوری جشنواره موسیقی «یامال» آفرینش آثار با کلام و بدون کلام، مبتنی بر اشعار حماسی با گویش و زبان قومی به همراه حرکات آیینی و بومی با مضامین حماسی و صلح و مهرورزی است. این جشنواره شامل ۲ بخش «اصلی» و «جنبی» است که در بخش اصلی موضوع محوری، آفرینش مقام‌هایی با مضامین و با رویکرد موسیقی جنوب ایران (حماسی، لالایی‌ها، صلح و مهرورزی و آیین‌های مناطق جنوبی) با تاکید بر معاصر بودن موضوع شعر به زبان و لهجه بومی جنوب کشور است و اجرای میدانی موسیقی (موسیقی میدانی و خیابانی) لحن موسیقایی، باید مبتنی بر فرهنگ موسیقایی اصیل قومی این منطقه باشد.

چهارمین جشنواره موسیقی کیش روزهای ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه سال جاری با حضور گروه‌های برگزیده در این جزیره برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه