رفتن به بالا
  • سه شنبه - 20 مهر 1400 - 13:22
  • کد خبر : ۹۳۱۵
  • چاپ خبر : اهالی موسیقی استان خراسان رکورد شکستند

اهالی موسیقی استان خراسان رکورد شکستند

محمدابراهیم عالمی، عضو هیئت‌انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران اعلام کرد بیشترین میزان استقبال از این رویداد، از سوی اهالی موسیقی استان خراسان بوده است. براساس اعلام ستاد خبری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، عالمی با بیان این که «همه هنرمندانی که آثار خود را برای جشنواره چهاردهم ارسال کرده‌اند از شایستگان موسیقی نواحی ایران هستند» ادامه داد: […]

محمدابراهیم عالمی، عضو هیئت‌انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران اعلام کرد بیشترین میزان استقبال از این رویداد، از سوی اهالی موسیقی استان خراسان بوده است.

براساس اعلام ستاد خبری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، عالمی با بیان این که «همه هنرمندانی که آثار خود را برای جشنواره چهاردهم ارسال کرده‌اند از شایستگان موسیقی نواحی ایران هستند» ادامه داد: «اما معیار اصلی ما برای انتخاب آثار محورهایی بود که در فراخوان جشنواره اعلام کردیم.»

او ادامه داد: «ما تعداد مشخصی از آثار را که بر محورها و موضوع اصلی جشنواره متعهد بودند، انتخاب کردیم و این به معنای آن نیست که آثار انتخاب‌نشده فاقد ارزش بوده‌اند. از طرفی مدت زمان برگزاری این جشنواره تنها سه روز است و ما باید براساس آن حرکت می‌کردیم.»

عالمی درباره میزان تعهد شرکت‌کنندگان به موضوع اصلی جشنواره هم گفت: «بیشتر شرکت‌کنندگان به این موضوع توجه داشتند و فراخوان را به طور کامل مطالعه کرده بودند. موسیقی اقوام در سراسر ایران شیفتگان زیادی دارد و ما به ناچار باید تعداد مشخصی را برای اجرا روی صحنه جشنواره انتخاب می‌کردیم.»

این  پژوهشگر موسیقی نواحی همچنین اضافه کرد: «میزان استقبال از جشنواره چهاردهم در مناطق مختلف ایران متفاوت بود. بیشترین میزان استقبال از سوی اهالی موسیقی استان خراسان بود و البته باید به این موضوع هم توجه داشت که این استان علاوه بر  پهناوربودن از تنوع موسیقایی زیادی نیز برخوردار است. اما در هرصورت آثاری که برای بررسی به دستمان رسید، هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی لذت‌بخش بود.»

این هنرمند ادامه داد: «متاسفانه در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره‌های موسیقی با کیفیت همیشگی در کشور برگزار نشدند و بسیاری از کنسرت‌ها و جشنواره‌ها هم لغو شد. وقتی هنرمندان، موسیقی صحنه‌ای برای ارائه و کارکردن نداشته باشند، خسته می‌شوند. اساسا یک نقاش، یک خوشنویس یا یک نوازنده باید کار کند وگرنه احساس می‌کند چیزی کم دارد. هنرمندان موسیقی مدتی است که روی صحنه نرفته‌اند و خوشبختانه جشنواره امسال فرصتی برای تجدید دیدار و انتقال تجربه‌هاست.»

عالمی اظهار امیدواری کرد که هنرمندان موسیقی اقوام هر روز شاهد جشنواره باشند و گفت: «برگزاری چنین جشنواره‌هایی شادی را به جامعه تزریق می‌کند. سرمایه این مملکت فرهنگ‌وهنر است و هر گردشگری در درجه اول سراغ فرهنگ، هنر و تاریخ یک سرزمین می‌رود.»

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به صورت غیررقابتی از تاریخ ۲۹ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ در شهر کرمان برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبر آنلاین

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه