رفتن به بالا
  • شنبه - 10 مهر 1400 - 14:04
  • کد خبر : ۹۱۰۷
  • چاپ خبر : کنسرت موسیقی گروه اوستا در قونیه برگزار شد

کنسرت موسیقی گروه اوستا در قونیه برگزار شد

شب گذشته ۹ مهرماه به مناسبت پیوند فرهنگی بین شهرهای خوی و قونیه به عنوان مدفن شمس و مولانا گروه موسیقی اوستا کنسرت موسیقی خود را در جوار بارگاه مولانا و با حضور جمع کثیری از علاقمندان شمس و مولانا از سراسر جهان بخصوص ایرانیان برگزار کرد. اجرای قطعه باز فرود آمدیم بر در سلطان […]

شب گذشته ۹ مهرماه به مناسبت پیوند فرهنگی بین شهرهای خوی و قونیه به عنوان مدفن شمس و مولانا گروه موسیقی اوستا کنسرت موسیقی خود را در جوار بارگاه مولانا و با حضور جمع کثیری از علاقمندان شمس و مولانا از سراسر جهان بخصوص ایرانیان برگزار کرد.

اجرای قطعه باز فرود آمدیم بر در سلطان خویش به آهنگسازی مرحوم استاد جلال ذوالفنون و غزل مولانا با همراهی و استقبال پرشور علاقمندان اجرا شد. بداهه نوازی قطعه ای دل اگر عاشقی با غزلی از مولانا که اشک حاضران را جاری کرد، قطعه یاران موافق با غزلی از حافظ و اجرای مثنوی بشنو از نی با غزلی از مولانا بخش پایانی مرحله اول کنسرت بود .
در شروع بخش دوم کنسرت آرش اوستا سرپرست گروه و از شاگردان برجسته استاد ذوالفنون در سخنانی اظهار کرد: حدود ۱۰ سال پیش در مهرماه در چنین روزی به همراه استاد جلال ذوالفنون در محل مقبره شمس در خوی بمناسبت پیوند فرهنگی خوی و قونیه با حضور مسئولین ارشد شهر قونیه کنسرت بزرگی را برگزار کردیم.
وی گفت : از مسئولین شهر خوی هم انتظار می رود قدر داشته های فرهنگی خودشان را بدانند و ازاین ظرفیت هابرای تعالی فرهنگ و هنر کشور استفاده حداکثری داشته باشند.

اجرای قطعه مرا عاشق چنان باید با غزلی از مولانا و از ساخته های استاد محمدرضا لطفی شروع بخش دوم کنسرت گروه اوستا بود که با استقبال حاضران روبرو شد .
تصنیف مرده بدم زنده شدم با غزلی از مولانا با همراهی و همخوانی علاقمندان حاضر با شور فراوان اجرا شد بطوریکه در اجرای این قطعه شوق سماع بناگاه در میان جمعیت حاضر ترک زبانان ترکیه ای حاضر در کنسرت در گرفت .
آواز سرگشتگان عشق باغزلی از عطار بمناسبت پاسداشت سالگرد فوت استاد محمدرضا شجریان اجرا شد و حاضران به احترام استاد شجریان یک دقیقه سکوت اختیار کردند .
قطعه در طریق عشق بازی امن و آسایش بلاست در بیات کرد با غزلی از حافظ بخش پایانی کنسرت گروه موسیقی اوستا بود با شور و شوق و همراهی حاضران اجرا شد .
رییس دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین با تمجید از اجرای پر شور گروه موسیقی اوستا از این گروه برای اجرای کنسرت در دانشگاه وین دعوت بعمل آورد .

حضور سیل عظیمی از علاقمندان فرهنگ و هنر ایرانی از کشورهایی نظیر ایران ،روسیه ،ژاپن ،افغانستان ،اوکراین اسپانیا و آمریکا در کنسرت گروه اوستا از ویژگی جالب این کنسرت موسیقی ایرانی بود که بمناسبت پیوند فرهنگی خوی و قونیه در روز تولد مولانا در قونیه اجرا شد.

 

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه