رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 8 مهر 1400 - 13:57
  • کد خبر : ۹۰۷۲
  • چاپ خبر : وزیر ارشاد در دیدار با مجید انتظامی از ساخت اثر درباره شهید قاسم سلیمانی گفت

وزیر ارشاد در دیدار با مجید انتظامی از ساخت اثر درباره شهید قاسم سلیمانی گفت

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه شنبه همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس با مجید انتظامی هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی کشورمان دیدار و گفت و گو کرد. محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: استاد انتظامی دارای آثار […]

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه شنبه همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس با مجید انتظامی هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: استاد انتظامی دارای آثار ارزشمند و ماندگاری در عرصه موسیقی به ویژه آثار دفاع مقدس هستند که همواره در ذهن و خاطره ملت ما به عنوان آثار ماندگار نقش خواهد بست. ما در دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتظر تولید آثار فاخر و جدیدی از استاد انتظامی هستیم و برا این منظور شرایط و نیازهای تولید این آثار را فراهم خواهیم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما دستمان را برای یاری گرفتن به سمت هنرمندان ارجمند کشورمان گشاده ایم و استاد انتظامی به عنوان یکی از استادان مبرز جریان موسیقی اصیل کشور همواره توجهشان به رشد و تعالی هنر در جامعه و انتقال ارزش هایی چون حماسه آفرینی های دفاع مقدس به علاقه مندان به ویژه جوانان بوده و آثار قابل توجهی در حوزه جریانات عمومی از جمله دفاع مقدس پدید آورده اند که هرگز از ذهن و ضمیر مردم دور نمی شود. آثاری که مردم نسبت به آن تعلق خاطر و حس خوبی دارند و این امری مهم و ارزشمند است.

در این دیدار مجید انتظامی با قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی از مشکلات و دغدغه های حوزه موسیقی کشور اشاره نمود و بخشی از خاطرات خود در باره تولید آثارش را بازگو کرد.

وی همچنین تاکید کرد: چنانچه شرایط جسمی ام اجازه بدهد و در وضعیت مناسبی قرار بگیرم اولین اثری که خواهم ساخت درباره ارزش های والا و معنوی و تعلقات ملت ما به ویژه فداکاری های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

در پایان این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک جلد مثنوی به مجید انتظامی اهدا کرد.

محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری درباره فلسفه اهدای این کتاب گفت: از آنجا که اشعار مولانا به گونه ای است که زمینه ساز تولید آثاری مانند آثار استاد انتظامی است و از طرفی مولانا مدافع ارزش های متعالی انسانی است، این کتاب را به استاد انتظامی شده است.

در ملاقات با مجید انتظامی تعداری از مدیران فرهنگی از جمله محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت امور هنری، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی و حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه