رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 8 مهر 1400 - 13:26
  • کد خبر : ۹۰۶۴
  • چاپ خبر : عدم خلاقیت در کار دف‌نوازان جوان موج می‌زند!

عدم خلاقیت در کار دف‌نوازان جوان موج می‌زند!

رضایی‌نیا داور دف بر این نظر است که‌ عدم خلاقیت در کار دف نوازان جوان موج می‌زد و بیشتر موارد تکراری و کپی شده را اجرا می‌کردند. او همچنین پیشنهاد کرد که برگزیدگان را بدون کنکور به دانشگاههای موسیقی معرفی کرد. حسین رضایی‌نیا نوازنده و داور بخش دف جشنواره پانزدهم موسیقی جوان با اشاره به […]

رضایی‌نیا داور دف بر این نظر است که‌ عدم خلاقیت در کار دف نوازان جوان موج می‌زد و بیشتر موارد تکراری و کپی شده را اجرا می‌کردند. او همچنین پیشنهاد کرد که برگزیدگان را بدون کنکور به دانشگاههای موسیقی معرفی کرد.

حسین رضایی‌نیا نوازنده و داور بخش دف جشنواره پانزدهم موسیقی جوان با اشاره به نقش تاثیرگذار جشنواره در روند موسیقی کشور گفت: این تاثیرگذاری به قدری بوده که هر سال برتعداد شرکت کنندگان افزوده می‌شود. به نظر من جشنواره موسیقی جوان، یکی از معتبرترین جشنواره‌هایی است که در ایران برگزار می‌شود و آثار آن را کارشناسان بسیار خوبی بررسی می‌کنند و همین مسئله به دیده شدن نوازندگان جوان کمک بسزایی کرده است البته نمی‌توان از نقش فضای مجازی در معرفی و دیده شدن شرکت کنندگان غافل شد.

وی ادامه داد: استمرار برگزاری جشنواره یکی دیگر امتیازات مثبت جشنواره موسیقی جوان است برای اینکه ما بدانیم موسیقی زنده است و ادامه حیات می‌دهد.

این نوازنده دف با اشاره به حضور اکثریت اساتید موسیقی در جایگاه داور جشنواره موسیقی جوان و اعتباربخشی به این رخداد موسیقایی گفت: سالهاست که بسیاری از اساتید موسیقی بواسطه ضعف در مدیریت جشنواره موسیقی فجر در آن حضور پیدا نمی‌کنند و نسبت به آن دلسرد شده‌اند اما در ترکیب هیات داوران جشنواره موسیقی جوان، پیشکسوتان و بزرگان موسیقی حضور دارند و با جان و دل آثار رسیده را هرساله داوری می‌کنند واین مسئله هم باعث اعتبار بخشی به جشنواره شده و هم برای جوانان علاقه ایجاد کرده است چرا که وقتی یک جوان می‌بیند کارش توسط یک هنرمند بزرگ دیده می¬شود، می‌تواند انگیزه را در خود ایجاد می‌کند و می‌داند نمره‌ای که میگیرد از طرف کارشناس‌های خوب بوده و کسی هم که نمره نمی‌آورد قطعا به نقطه ضعفش پی می‌برد که حتما کارشناس خبره یک موردی را در نوازندگی‌اش دیده که ضعف محسوب می‌شده بنابراین برگزیده شدن یا نشدن برای شرکت کنندگان امیتاز خوبی برای پی بردن به نقاط قوت و ضعف نوازندگان جوان است.

رضایی‌نیا در ادامه در خصوص داوری پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اظهار داشت: امسال هیات داوران اجازه نداشتن تصویر نوازندگان را ببینند و فقط از طریق شنیدن صدای سازشان داوری‌هایمان صورت گرفت در واقع آن بخشی که مربوط به استایل و اکول نوازندگی بود، برای اینکه شائبه‌ای ایجاد نکند و خدای ناکرده داوری بخواهد شاگرد خودش را بالا بیاورد، حذف شده بود. به طور کلی ما داورها حتی اسم شرکت کنندگان و مشخصات آن‌ها را هم متوجه نشدیم و فقط بر اساس صدای سازشان نمره دادیم.

داور بخش دف پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در خصوص نقاط قوت و ضعف شرکت کنندگان گفت: متاسفانه نقطه قوت خیلی در کارشان کمتر دیده می‌شد چرا که خلاقیت خیلی کمتر شده بود و بیشتر موارد تکراری و کپی شده را اجرا می‌کردند و اکثرا یک سری شلوغ کاری‌های بیخود داشتند وعدم خلاقیت در کارشان موج می‌زد اما در کل رقابت نزدیکی بود.

رضایی‌نیا با اشاره به نقاط قوت شرکت کنندگان دوره پانزدهم جشنواره بیان داشت: به نظر من حضور در چنین جشنواره نقطه قوت هر شرکت کننده است چرا که بواسطه این رویداد مهم موسیقی دیده می‌شوند و این خود می‌تواند به تجربه‌شان در زمینه موسیقی اضافه کند.

این نوازنده باسابقه دف با بیان اینکه ما نوازنده‌های بسیاری داریم که در دل جشنواره جوان توانستند به جاهای بزرگ در جامعه موسیقی راه پیدا کنند، گفت: من معتقدم بایستی برای شرکت کنندگان ایجاد انگیزه کنیم و پیشنهاد بر این است از آنجایی که ورود به دانشگاههای موسیقی بواسطه پذیرش محدود، کمی سخت است از دل جشنواره موسیقی جوان به هر دانشگاه ۱-۲ نفر برای ادامه تحصیل معرفی شوند. در این صورت هم اعتبار جشنواره را دوچندان می‌کنیم هم هنرجویان بدون کنکور و واسطه امکان تحصیل پیدا می‌کنند.

 

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه