رفتن به بالا
  • جمعه - 23 آبان 1399 - 15:11
  • کد خبر : ۸۵۷۲
  • چاپ خبر : مثبت گرایی و آرامش در موسیقی باعث اشتیاق من به خوانندگی شد
حمید علایی در گفتگویی با خبرآوا گفت:

مثبت گرایی و آرامش در موسیقی باعث اشتیاق من به خوانندگی شد

موسیقی در دنیای امروز، اینقدر جذاب‌تر از پیش است که پای اصناف دیگر نیز به آن باز شده و براستی نیز هیچ اشکالی ندارد اگر یک دکتر، یک مهندس، یک معلم یا… با انتخاب صحیح پای به عرصه‌های مختلف هنری بگذارند. حمید علایی که پیشتر بعنوان روانشناس و مشاوره هنری، در مراکز مختلف شناخته شده […]

موسیقی در دنیای امروز، اینقدر جذاب‌تر از پیش است که پای اصناف دیگر نیز به آن باز شده و براستی نیز هیچ اشکالی ندارد اگر یک دکتر، یک مهندس، یک معلم یا… با انتخاب صحیح پای به عرصه‌های مختلف هنری بگذارند. حمید علایی که پیشتر بعنوان روانشناس و مشاوره هنری، در مراکز مختلف شناخته شده بود اکنون مدتی است به جدیت کار خوانندگی خود را پیگیری می‌نماید و توانسته عده‌ای را نیز با خود همراه سازد. دقایقی با این هنرمند روانشناس همکلام شدیم که در ذیل از نظر خواهید گذراند:

با توجه به سابقه شما بعنوان روانشناس و مشاور هنری، چه چیزی باعث شد به سمت خوانندگی هدایت شوید؟
موسیقی نقش بسزایی در آرامش انسان‌ها دارد و از طرفی اگر موسیقی در جهت صحیح و مثبت هدایت شود قطعاً در رشد و تعالی انسان بی تاثیر نخواهد بود و همین مثبت گرایی و آرامش در موسیقی باعث اشتیاق من به خوانندگی شد.

استقبال همکاران روانشناس شما و افرادی که پیش شما مشاوره می‌شدند، چگونه است؟
اصولاً روانشناسان به این امر واقف هستند که هر روانشناسی برای آرامش خود، شرایطی را فراهم خواهد کرد. پس همکاران به این مسئله آگاهی دارند که بخشی از هدف خوانندگی من همانا رسیدن به آرامش شخص خودم می باشد و مراجع کنندگان از این بابت که مشاهده می‌کنند که مشاور آنها با حوصله و با آرامش به مشکلات آنها توجه نموده و نقش موسیقی را در آرامش مشاور خود می‌بینند گاهی ترغیب می شوند تا خود نیز به یکی از شاخه‌های هنری روی آورند.

معیارهایتان برای انتخاب شعر و ملودی چیست؟

شعر عاشقانه و مثبت را می پسندم و ترجیح می دهم از کلمات منفی در شعر استفاده نشود. هر چه ملودی ساده تر و روان‌تر باشد نیز در جذب مخاطب موثرتر است.

قطعه‌ی ناجی را برای امام رضا(ع) خواندید که با اقبال خوبی نیز مواجه شد. از شکل گیری این اثر بگویید:
قصه‌ی خیلی مفصلی دارد اما این‌ که چندین سال انتظار شعر و ملودی‌ای که بتواند من را قانع کند که برای امام رضا(ع) بخوانم شرایط را دشوارتر از پیش کرده بود تا اینکه سعادت همکاری با جناب محسن معراجی را پیدا کردم و بعد از تولید چند آهنگ مشترک با ایشان، در جریان حساسیتی که برای تولید آهنگی با مضمون امام رضا(ع) داشته باشم، بودند و از خوش اقبالی من، ایشان شعر و ملودی که متعلق به خودشان بود و خوشبختانه هنوز به کسی واگذار نکرده بودند را در اختیار من گذاشتند که در نهایت ارتباطی عرفانی با این شعر و ملودی در وجود من شکل گرفت و منجر به تولید و پخش این قطعه شد. جا دارد تا از این طریق نیز مجدداً بابت تولید این کار که به عهده ایشان بوده، از وی قدردانی نمایم.

کدام یک از خواننده‌های حال حاضر موسیقی را می‌پسندید؟

آثار پازل بند را می‌پسندم.

بعد از نام این افراد، اولین کلمه‌ای که به ذهنتان می‌رسد بگویید:

بابک بیات: خلاق

محمد اصفهانی: الگو

حمید غلامعلی: بیشتر از این‌ها باید شنیده می‌شد

قاسم افشار: ماندگار در ذهن‌ها

علی لهراسبی: بی حاشیه

محسن چاوشی: با برنامه

سخن پایانی:
هنر را از هنرمند نمی‌توان گرفت چون هنر در ذات و در خون هنرمند است و معنای عشق را از این ساده‌تر نمی‌توان تعریف کرد.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه