رفتن به بالا
  • سه شنبه - 21 فروردین 1397 - 13:38
  • کد خبر : ۷۷۹۴
  • چاپ خبر : آهنگساز برنده اسکار به ایران می‌آید
به دعوت جشنواره جهانی فیلم فجر؛

آهنگساز برنده اسکار به ایران می‌آید

نیکولا پیووانی که برای فیلم‌ «زندگی زیباست» برنده اسکار بهترین موسیقی متن شد از جمله مهمانان ویژه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر خواهد بود. به گزارش خبرآوا به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نیکولا پیووانی آهنگساز و رهبر ارکستر سرشناس ایتالیایی که سابقه همکاری با فیلمسازان نامداری […]

نیکولا پیووانی که برای فیلم‌ «زندگی زیباست» برنده اسکار بهترین موسیقی متن شد از جمله مهمانان ویژه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر خواهد بود.

به گزارش خبرآوا به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نیکولا پیووانی آهنگساز و رهبر ارکستر سرشناس ایتالیایی که سابقه همکاری با فیلمسازان نامداری چون فدریکو فلینی، برادران تاویانی و مارکو بلوکیو را دارد، مهمان ویژه جشنواره جهانی فیلم فجر می‌شود.

او در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه مصادف با ۲۵ آوریل در تالار وحدت اجرایی زنده خواهد داشت و در این کنسرت منتخبی از قطعاتی که پیش از این برای تعدادی از فیلم های سینمایی ساخته است، اجرا می کند.

کنسرت پیووانی در یک نوبت اجرا ویژه مهمانان جشنواره و مدعوین است.

پیووانی برای بیش از ۱۳۰ فیلم موسیقی متن ساخته است و برای‌ «زندگی زیباست» (۱۹۹۷) به کارگردانی روبرتو بنینی برنده اسکار بهترین موسیقی شد.

نیکولا پیووانی متولد ۲۶ ماه می ۱۹۴۶ در رم است. او در دانشگاه ساپینزا در رم به تحصیل پرداخت و در ۱۹۶۷ از کنسرواتوآر وردی در ساز تخصصی پیانو مدرک گرفت. پیووانی سپس رهبری ارکستر را زیر نظر مانوس هاجیداکیس موسیقی‌دان یونانی آموخت.

او موسیقی متن سه فیلم «مصاحبه»، «جینجر و فرد» و «صدای ماه» به کارگردانی فلینی را ساخته و بعدها باله‌ای با نام «باله فلینی» را تصنیف کرد. موسیقی برنده اسکار فیلم «زندگی زیباست» در سال ۲۰۰۰ نامزد دریافت جایزه گرمی در رشته «بهترین موسیقی متن برای سینما، تلویزیون و دیگر رسانه‌های بصری» شد.

از میان فیلم‌هایی که نیکولا پیووانی برای آنها موسیقی تصنیف کرده می‌توان به «هیولا را در صفحه اول سیلی بزن» (مارکو بلوکیو، ۱۹۷۲)، «عطر بانوی سیاه‌پوش» (فرانچسکو باریلی، ۱۹۷۴)، «ردپا روی ماه» (لوئیجی باتزونی، ۱۹۷۵)، «جهش در تاریکی» (مارکو بلوکیو، ۱۹۸۰)، «شب سن لورنزو» (برادران تاویانی، ۱۹۸۲)، «کائوس» (برادران تاویانی، ۱۹۸۴) اشاره کرد.

پیووانی در سال ۲۰۰۵ یکی از اعضای هیات داوران جشنواره جهانی فیلم مسکو بود. او با کارگردان‌های فرانسوی نیز همکاری می‌کند و با سینماگرانی مانند دانیل تامپسون، فیلیپ لوره و اریک-امانوئل اشمیت همکاری کرده است. وزیر فرهنگ فرانسه سال ۲۰۰۸ در جشنواره فیلم کن نشان فرمانده هنر و ادبیات فرانسه را به پیووانی اهدا کرد.

پیووانی اعتقاد دارد ساختن موسیقی متن برای فیلم‌های زیاد باعث درجا زدن موسیقیدان می‌شود اما در تئاتر، موسیقی بالاتر از هر هنری است. پیووانی در زمینه تئاترهای موزیکال نیز فعالیت دارد و در حوزه موسیقی ارکسترال و مجلسی نیز کار می‌کند.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه