رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 6 اسفند 1393 - 16:11
  • کد خبر : ۴۹۱۰
  • چاپ خبر : «آیهان» و «گروه ریحان» در تالار وحدت/ آیهان موسیقی آذربایجانی را از حالت انحصاری و تک بعدی خارج کرد

«آیهان» و «گروه ریحان» در تالار وحدت/ آیهان موسیقی آذربایجانی را از حالت انحصاری و تک بعدی خارج کرد

صفحه موسیقی – یاشار بلوری نیا: آیهان خواننده جوان و با اخلاق موسیقی آذربایجانی به همراهی گروه ریحان به رهبری ارکس‌تر حجت مبذول شبی خاطره انگیز را در تالار وحدت رقم زد. آیهان- هاشم اسلامیان- با اجرای خوب خود اثبات کرد لیاقت اجرا در تالار وحدت که مختص کار بلد‌های موسیقی ایران است را دارد. […]

صفحه موسیقی – یاشار بلوری نیا: آیهان خواننده جوان و با اخلاق موسیقی آذربایجانی به همراهی گروه ریحان به رهبری ارکس‌تر حجت مبذول شبی خاطره انگیز را در تالار وحدت رقم زد. آیهان- هاشم اسلامیان- با اجرای خوب خود اثبات کرد لیاقت اجرا در تالار وحدت که مختص کار بلد‌های موسیقی ایران است را دارد.

قبل از آغاز برنامه یاشار آذرتاش مدیر برنامه گروه عنوان کرد اجرا در سالن وحدت افتخاری است که نصیب ما گردیده و به آذری زبان‌ها و فارسی زبان‌های علاقمند حاضر در سالن خوشامد گفت و شعری به زبان آذری را اجرا کرد.

در ادامه برنامه میرطاهر مظلومی کارگردان و مدیر هنری گروه طی خوشامدگویی به حاضرین از وزیر محترم بابت عنایتی که به این گروه داشتند تشکر کرد، و همچنین از دکتر امیر آزادی جویا اسپانسر گروه که از جراحان پلاستیک ایران است در صحبتی کوتاه گفت: من به عنوان یک آذری زبان حمایت از این گروه را افتخار می‌دانم و امیدوارم شب خاطره انگیزی برای شما دوستداران موسیقی فولکوریک آذربایجانی رقم بخورد.
آیهان با اجرای قطعه زیبای «سن سیز» برنامه خود را آغاز و استقبال مردم از این قطعه نشان از این بود که در ابتدای برنامه توانسته رضایت حضار را جلب کند. در آغاز قطعه سوم هفت کودک با لباس‌های هماهنگ و زیبا وارد صحنه شدند و با حرکات موزون آیهان را همراهی کردند و مورد تشویق و شورو هیجان بی‌وقفه تماشاگران قرار گرفتند.

قطعه معروف و پرطرفدار «گولی گولی تومانی» در ادامه توسط آیهان و گروه ریحان اجرا گردید و با همخوانی مردم حاضر در تالار همراه شد و هیجان بی‌وصفی سرتاسر سالن را فرا گرفت.
«کوچه لره سو سپبیشم» یکی دیگر از قطعاتی بود که با نواختن پیانو توسط نوازنده باکویی گروه پختگی و تسلط آیهان را در موسیقی دستگاهی اثبات کرد. در پایان این قطعه، آیهان اذعان داشت این قطعات نوستالژیک سینه به سینه منتقل شده و برای همه آذری‌ها عزیز و ارزشمند است.

«پنجره» و «بری باخ» در ادامه به زیبایی اجرا و سپس آیهان با نسخه جدید از بری باخ همه را هیجان زده کرد.

قطعات ریتمیک «سورمه لی قیز» و «آذربایجان گوزللری» به همراهی سازهای تومبا و درامز فضایی شاد و پر انرژی را در سالن حکم فرما کرد. در قطعه آذربایجان گوزللری گروه حرکات موزون آیهان را همراهی کردند.
«ساری گلین» قطعه سوزناک و محبوب آذری ابتدا با ورژن اصلی اجرا شد و آرامش خاصی را بر سالن حاکم کرد؛ پس از اتمام این قطعه آیهان گفت: سورپرایزی که وعده‌اش را داده بودم ورژن جدید و ریتمیک «ساری گلین» می‌باشد که می‌خواهم با همراهی گروه دوست داشتنی ریحان تقدیمتان کنم. این اثر با ریتمی شاد و شیرین و شعری پر انرژی به واقع همه را شگفت زده کرد.

در ادامه آیهان تماشاگران را دعوت به مشاهده هم نوازی و هنرمندی حجت مبذول نوازنده چیره دست گارمون و سیفور نوازنده توانمند باکویی ساز کلارینت نمود که این هم نوازی هم مورد تشویق و اشتیاق مردم قرار گرفت.

به درخواست حضار آیهان به اجرای قطعه فولکوریک و حزن انگیز «سارای» پرداخت که با همخوانی حاضرین مواجه گردید.

قطعات «ریحان» و “آی قیز” قطعات اکتیو و پایان بخش این اجرای کم نقص بودند.

در پایان آیهان و گروه ریحان در حال إتمام برنامه بودند که حسن جوهرچی به سمت آیهان آمد و از وی درخواست کرد قطعه» اولماز اولماز «را همراه با حرکات موزون اجرا نماید؛ آیهان نیز با انرژی مضاعف این قطعه را به خوبی اجرا کرد و به این کنسرت پرانرژی پایان داد.

باشوا دولانوم، آیریلیق، هولیلی و آغلاما دیگر قطعاتی بودند که آیهان اجرا نمود.

در حاشیه مراسم حسن جوهرچی که همراه با رزیتا غفاری برای حمایت از آیهان و گروهش آمده بود از آیهان و گروهش برای اجرا در سفارت ایران در ترکیه دعوت کرد.

اعضای گروه آیهان را حجت مبذول (گارمون) محمد درخشان (پیانو) سیفور (کلارینت) حمزه‌زاده (تار) رضا نباهت (نقاره) افشین علوی (کمانچه) شهرام صادقی (گیتار) ائل سور غفارزاده (سیتی سایزر) بیژن امیری (گوشانقاره) طارق (تومبا) را تشکیل می دادند.

حسن جوهرچی، رزیتا غفاری، سیروس ابراهیم‌زاده، سیروس ابراهیم‌زاده، چنگیز جلیلوند، رهبر قنبری، سیامک اطلسی مهمانان ویژه دیشب بودند.

در ادامه عکس‌های اختصاصی صفحه موسیقی توسط آنا عبدی را مشاهده می‌کنید:

IMG_1345EC1 IMG_1298EC1 IMG_1266EC1 IMG_1258EC1 IMG_1214EC1 IMG_0700EC1 IMG_0723EC1 IMG_0725EC1 IMG_0763EC1 IMG_0835EC1 IMG_0952EC1 IMG_1150EC1 IMG_0683EC1 IMG_0628EC1 IMG_0591EC1 IMG_0545EC1 IMG_0540E1 IMG_0531EC1 IMG_0352EC1 IMG_0370EC1IMG_0381E1IMG_0398EC1IMG_0971E1IMG_1035EC1IMG_1173EC1IMG_1434EC1IMG_1444EC1

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه