رفتن به بالا
  • دوشنبه - 24 شهریور 1393 - 10:47
  • کد خبر : ۱۷۰۹
  • چاپ خبر : ” پادشاه فصل‌ها ” پاییز می‌آید

” پادشاه فصل‌ها ” پاییز می‌آید

صفحه موسیقی : حسین پرنیا آهنگساز و نوازنده پیشکسوت با اعلام زمان انتشار آلبوم «پادشاه فصل‌ها» به خوانندگی علیرضا افتخاری از شرایط این روزهای موسیقی کشورمان انتقاد کرد. حسین پرنیا درباره تازه ترین فعالیتهای موسیقایی خود گفت: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفت، قرار بر این بود که بعد از کنسرت هایی که همراه […]

39204

صفحه موسیقی : حسین پرنیا آهنگساز و نوازنده پیشکسوت با اعلام زمان انتشار آلبوم «پادشاه فصل‌ها» به خوانندگی علیرضا افتخاری از شرایط این روزهای موسیقی کشورمان انتقاد کرد.

حسین پرنیا درباره تازه ترین فعالیتهای موسیقایی خود گفت: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفت، قرار بر این بود که بعد از کنسرت هایی که همراه با علیرضا افتخاری برگزار کردم تازه ترین آلبوم این خواننده به آهنگسازی من با عنوان «پادشاه فصل‌ها» روانه بازار موسیقی شود که هنوز این موضوع اتفاق نیفتاده و آن طور که من اطلاع دارم مدتی هم درگیر مجوز نام آلبوم بود که خوشبختانه این موضوع حل شد. البته شرکت پخش کننده به ما قول داده که این آلبوم مهر ماه امسال به طور حتم روانه بازار موسیقی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کنسرت های دیگر خود به خوانندگی علیرضا افتخاری توضیح داد: من از مدت ها پیش آمادگی خود را برای برگزاری کنسرت در شهرستان ها اعلام کرده بودم اما برای برگزاری یک کنسرت در شهرستان هماهنگی هایی لازم است که هنوز انجام نشده اما با این حال هرگاه تهیه کننده و برگزارکننده تور شهرستان های کنسرت هماهنگی ها را انجام دهد برای حضور مشکلی ندارم.

87283

این آهنگساز با اشاره به فعالیتهای دیگر خود در عرصه موسیقی گفت: چندی پیش تازه ترین اثرم با عنوان «خالی از شب خالی از تو» با اقتباس از دو اثر مختلف با همکاری انتشارات نی داوود روانه بازار موسیقی شد. این آلبوم از جمله آثاری است که در راستای جذب کردن مخاطبان به سمت اندیشه و محتوای مناسب عرضه شده و از جمله آثاری است که به آن علاقه زیادی دارم. البته من پیش از این نیز قطعات مختلفی از آلبوم را در کنسرت های خارجی خود اجرا کرده بودم که بالاخره تصمیم گرفتم مجموعه ای از این آثار را در ضبط و تولید کنم. این اثر بی کلام داستان تنهایی یک انسان است که در خود قطعه موسیقیایی نیز مخاطب می تواند آن را گوش داده و به فکر فرو رود.

پرنیا افزود: آخرین آلبومی که از من منتشر شده «فانوس شب آغوش» نام دارد که با صدای حسین رضا اسعدی با کلامی از محمدرضا شفیعی کدکنی، هوشنگ ابتهاج، علیرضا اخلاقی و امیر ارجینی برای علاقه مندان موسیقی عرضه شده است و تصور می کنم اثر متفاوتی در بازار موسیقی ایرانی است.

این مدرس و نوازنده سنتور در بخش دیگری از صحبتهای خود با انتقاد از شیوه برگزاری جشنواره ها و فستیوال های موسیقی کشورمان طی ماههای اخیر تصریح کرد: سال گذشته تصمیم داشتم که درباره برگزاری جشنواره های رنگارنگ موسیقی در کشورمان انتقادهایی داشته باشم اما دوستان به من گفتند که این کار را نکن اما مدتی است که تصمیم گرفتم به نقد جشنواره ها و فستیوال های موسیقی بپردازم که از نظر من نه تنها منفعتی ندارند بلکه عامل بازدارنده ذوق ها و استعدادهای نسلی شده اند که در موسیقی فعالیت می کنند.

وی در پایان تصریح کرد: به نظر من این جشنواره ها و فستیوال ها فقط استعدادکشی است و امیدوارم یک روز فرصت این را داشته باشم که بتوانم همراه تعدادی دیگر از دوستانم در یک نشست خبری ویژه به طور جدی به نقد این جشنواره ها بپردازم چرا که دیگر وقت آن رسیده به این ماجرا کمی عالمانه نگاه کنیم و بدانیم که نهادهایی چون وزارت ارشاد، خانه موسیقی و چند مجموعه دیگر به عنوان متولی برگزاری رویدادهای موسیقایی باید حامی گروه‌های باشند که بتوانند آینده موسیقی این مملکت را رقم بزنند.

منبع : مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه