رفتن به بالا
  • شنبه - 16 فروردین 1393 - 13:00
  • کد خبر : ۱۹۴
  • چاپ خبر : بررسی آلبوم بنیامین 93

بررسی آلبوم بنیامین 93

صفحه موسیقی – محسن معراجی : نشر یک آلبوم به شرایط مختلفی بستگی دارد ؛ از آن جمله می توان به اوضاع بازار ، صلاحدید خواننده و یا تهیه کننده ، شرایط روحی خواننده و … اشاره داشت . خیلی صریح و بدون مقدمه می نگارم ؛ آلبوم بنیامین 93 ، در زمان خوبی منتشر […]

صفحه موسیقی – محسن معراجی : نشر یک آلبوم به شرایط مختلفی بستگی دارد ؛ از آن جمله می توان به اوضاع بازار ، صلاحدید خواننده و یا تهیه کننده ، شرایط روحی خواننده و … اشاره داشت . خیلی صریح و بدون مقدمه می نگارم ؛ آلبوم بنیامین 93 ، در زمان خوبی منتشر نشد !

نمی دانم نشر این اثر اصرار دوستان بنیامین برای تغییر شرایط روحی اش بوده با اصرار شرکت طرف قرارداد ! در هر صورت باز هم تکرار می کنم این اثر در زمان خوبی منتشر نشد !

جمع بندی برخی نظرات پیرامون آلبوم بنیامین 93 :

نظرات منفی مردم : بنیامین از عکس دخترش استفاده ابزاری کرده است ؛ او نباید این کار را انجام می داد ! آلبوم او مثل آلبوم های قبلی اش ؛ هیجان آنچنانی نداشت .

نظرات مثبت مردم : او در این آلبوم بسیار احساسی تر خوانده و آلبومش برای خلوت های عاشقانه مناسب است .

نظرات برخی روزنامه نگاران : انتظارها را مثل سابق بر آورده نکرده است !

نظر شخصی نگارنده : مشخص است که قطعاتی از این آلبوم برداشته شده اند و قطعاتی مثل :دست نگه دار ، یه خونه و گل یاس 2 به تازگی تولید و جایگزین آثار ریتمیک تر و انرژیک تر شده اند .

آلبوم در یک نگاه کلی آلبوم خوب و قابل دفاعی است علی الخصوص که در تنظیم ها – به نسبت دو آلبوم قبلی – تحولات خوبی صورت گرفته . ( مثل استفاده از سازهای گیتار آکوستیک ، اسپانیش ، آکاردئون و … )

برخی از نقاط ضعف این آلبوم :

1 – هر چقدر از عکس و گرافیک این آلبوم لذت بردیم ؛ تایپوگرافی بسیار ضعیفش به شدت روی اعصاب بوده و بسیار سطحی و ابتدایی انجام پذیرفته است .

2 – هر چقدر بنیامین بسیار خوب و بی نقص خوانده است اما نمی توانیم از شباهت برخی از قطعات به لحاظ ملودی ؛ ساده عبور کنیم . آقای بنیامین ؛ لطفا ً بیشتر دقت کنید !

 

در هر صورت این اثر به نسبت فروش ؛ اثر موجه ای بود و با اقبال خوبی مواجه شد اما پله ایی رو به صعود برای بنیامین نبود ؛ سقوط و عقب نشینی هم نبود . بنیامین با این آلبوم در جای خودش ماند.

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه