رفتن به بالا
  • یکشنبه - 3 دی 1402 - 22:17
  • کد خبر : ۲۰۱۲۴
  • چاپ خبر : احسان یاسین به تماشای مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل» نشست

احسان یاسین به تماشای مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل» نشست

احسان یاسین، خواننده موسیقی پاپ، برای تماشای مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل»، به هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» رفته بود. به گزارش خبرآوا؛ هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» که از 27 آذر 1402 آغاز شده بود، 2 دی ماه 1402 به کار خود با معرفی برگزیدگان خود خاتمه داد. در […]

احسان یاسین، خواننده موسیقی پاپ، برای تماشای مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل»، به هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» رفته بود.

به گزارش خبرآوا؛ هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» که از 27 آذر 1402 آغاز شده بود، 2 دی ماه 1402 به کار خود با معرفی برگزیدگان خود خاتمه داد. در حالی که در این دوره از جشنواره، مستندی به بخش رقابتی آثار بلند راه پیدا کرده بود که به اندازه کافی توسط مخاطبان و داوران جشنواره دیده نشد؛ مستندی که در مدیوم سینما به موسیقی پاپ، به صورت کاملا تخصصی پرداخته بود.

این مستند، مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل» به کارگردانی امیررضا جوادی بود که با محوریت «بررسی امکان ارزش‌گذاری آثار موسیقایی» در قالب مصاحبه با چهره‌هایی شاخص در حوزه‌هایی همچون موسیقی، فلسفه، جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی و علوم اعصاب، چون حسین علیزاده، کامبیز روشن‌روان، لوریس چکناواریان، فردین خلعتبری، نگار بوبان، کیاوش صاحب‌نسق، مانی جعفرزاده، آروین صداقت‌کیش، محمدسعید شریفیان، مصطفی ملکیان، مرتضی مردیها، ناصر فکوهی، آذرخش مکری و حسن عشایری در جشنواره حقیقت نمایش داده شد.

ساخت این مستند پنج سال به طول انجامید و مهمترین حسن این مستند، مصاحبه با چهره‌های متفاوت است که به بهانه صحبت‌های یوسف اباذری بعد از مرگ مرحوم مرتضی پاشایی، به ارزش‌گذاری موسیقی پاپ پرداخته بود.

این مستند درگیر معضل سانسور شده بود و تصاویر و مصاحبه‌های محسن نامجو، ابراهیم حامدی و امیرحسین صادقلو (امیر تتلو) زیر تیغ سانسور رفته بود.


از نکات جالب به توجه اکران‌های این مستند، حضور احسان یاسین خواننده جوان موسیقی پاپ است که برای تماشای این مستند با محوریت موسیقی در پردیس سینمایی چارسو حاضر شده و در جمع دیگر مخاطبان، این مستند را دید. البته لوریس چاکناوریان نیز در این دوره از جشنواره سینما حقیقت به چارسو رفته بود.

لازم به ذکر است که حضور یک خواننده موسیقی پاپ در یک جشنواره سینمایی اتفاق تازه‌ای نیست و علی یاسینی نیز، دیگر خواننده موسیقی پاپ با حضور در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، برای تماشای فیلم کوتاه «مورچه» ساخته فرهاد شنتیایی به پردیس سینمایی ملت رفته بود.

تعامل و هم‌پوشانی اهالی موسیقی و سینما با یکدیگر، در حوزه حمایت از آثار یک‌دیگر و همچنین همکاری برای خلق آثار هنری، اتفاقی مرسوم است و هر چقدر این اتفاق بیشتر رقم بخورد می‌تواند می‌تواند زمینه‌ساز تولید آثار با ارزشی در حوزه سینما و موسیقی شود؛ مانند مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل» که در قالب سینمای مستند، به صورت تخصصی به موسیقی پاپ پرداخته بود.

اخبار مرتبط:

پای صحبت‌های تنظیم‌ کننده احسان یاسین

احسان یاسین: «بی تاب» چطور بود؟

نماهنگ «مصطفی گیان» با صدای احسان یاسین تماشایی شد

احسان یاسین در بوستان آب و آتش به صحنه رفت

نخستین آلبوم احسان یاسین به نام «ماه من» منتشر شد

بررسی کارنامه هنری خواننده ای که قصد بین‌المللی شدن دارد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه