رفتن به بالا
  • سه شنبه - 14 آذر 1402 - 10:49
  • کد خبر : ۱۹۵۳۲
  • چاپ خبر : فعالان عرصه موسیقی برای نسل جوان ذائقه سازی کنند

فعالان عرصه موسیقی برای نسل جوان ذائقه سازی کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی در نشستی با حضور رئیس اداره اماکن و مدیران موسسات موسیقی استان از انجمن موسیقی و فعالان این عرصه خواست تا با ترویج و گسترش موسیقی اصیل و فاخر برای نسل جوان ذائقه سازی کنند. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی در نشستی با حضور رئیس اداره اماکن و مدیران موسسات موسیقی استان از انجمن موسیقی و فعالان این عرصه خواست تا با ترویج و گسترش موسیقی اصیل و فاخر برای نسل جوان ذائقه سازی کنند.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی در نشستی با حضور رئیس اداره اماکن و مدیران موسسات موسیقی استان از انجمن موسیقی و فعالان این عرصه خواست تا با ترویج و گسترش موسیقی اصیل و فاخر برای نسل جوان ذائقه سازی کنند.

سیدمحمدحسین بلاغی گفت: برای ارتقای سلیقه مخاطبین در شنیدن موسیقی و ترویج مضامین فاخر می‌بایست انجمن موسیقی، ‌موسسات و همچنین فعالان عرصه موسیقی تمهیدی بیاندیشند تا ذائقه نسل جوان با موسیقی فاخر و اصیل قرابت پیدا کند.

وی افزود: در کنار رونق اقتصاد هنر باید به اصل و اساس هنر موسیقی نیز توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: با گسترش فضای مجازی ذائقه‌ها متناسب با اقتضائات زمان پیش می‌رود و برای ایجاد ذائقه‌ خوب برای نسل جدید باید برنامه‌ریزی متفاوت‌تری انجام گیرد.

وی تاکید کرد: اهالی فرهنگ و هنر در طول تاریخ در شکل‌گیری، ‌تقویت و تعالی جریان هنر موثر بوده‌اند و از این رو هر هنرمند در جایگاه خود برای تداوم هنر متعالی تاثیرگذار است.

بلاغی همچنین با اشاره به جایگاه و پیشینه غنی و قوی تبریز در تمام عرضه‌ها گفت: اهالی هنر موسیقی باید بر لزوم حفظ شان تبریز در این عرصه اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری کنسرت‌های مختلف ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی است،‌ گفت: از لحاظ اجراهای صحنه‌ای موسیقی استان آذربایجان‌ شرقی جزو سه استان اول کشور است و از ابندای سال تاکنون 230 نوبت اجرای صحنه‌ای در سطح استان داشته‌ایم که این رقم تا پایان سال از مرز 300 اجرا فراتر خواهد رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: در حال حاضر مدیریت اماکن استان و اداره کل با همکاری و تعامل مناسب سعی بر تسهیل زمینه برای اجراهای موسیقی دارند و امیدواریم این روال اصولی و ماندگار باشد.

همچنین در این نشست سرهنگ آقازاده رئیس اداره اماکن استان نیز طی سخنانی بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها و فضاهای فیزیکی برای تسهیل فعالیتهای فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: گروه های هنری در تقویت نشاط اجتماعی نقش بسزایی دارند اما باید در عین ارائه برنامه، به اجرای قوانین و آئین‌نامه ها نیز پایبند باشند.

در این نشست مدیران موسسات موسیقی استان به ارائه نقطه نظرات خود برای برپایی بهتر کنسرت های موسیقی پرداختند.

اخبار مرتبط:

قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمند دف‌نواز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای «سوگ شفق» نشست

صیانت از مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خط قرمز ماست

واکنش دفترموسیقی ارشاد به حواشی «خودمونی»

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه