رفتن به بالا
  • یکشنبه - 7 آبان 1402 - 13:56
  • کد خبر : ۱۸۰۸۳
  • چاپ خبر : فراخوان جشنواره ملی سرود فجر منتشر شد

فراخوان جشنواره ملی سرود فجر منتشر شد

فراخوان جشنواره ملی سرود فجر با تشریح بخش‌های مختلف و مراحل برگزاری این رویداد منتشر شد. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی سرود فجر، جشنواره ملی سرود فجر با هدف توجه به دستاوردهای خلاقانه هنری و قابلیت های ویژه گروه‌های سرود و جمع‌خوانی، نمایش و معرفی نمونه‌هایی از برترین آثار، […]

فراخوان جشنواره ملی سرود فجر با تشریح بخش‌های مختلف و مراحل برگزاری این رویداد منتشر شد.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی سرود فجر، جشنواره ملی سرود فجر با هدف توجه به دستاوردهای خلاقانه هنری و قابلیت های ویژه گروه‌های سرود و جمع‌خوانی، نمایش و معرفی نمونه‌هایی از برترین آثار، ایجاد فضای گفت‌وگو و تعامل هنری، ارتقای دانش شنیداری و هنري جامعه نسبت به سرود و جمع‌خوانی و ارتقای کیفیت آثار تولیدی و انتشار آن در قالبی ارزشمند در جامعه، به طور رسمی فعالیت خود را از هفتم مهر ۱۴۰۲ آغاز کرد.

جشنواره شامل دو بخش رقابتی و جانبی است؛ در بخش رقابتی گروه‌های سرود می‌توانند در بخش‌های سرود، کُر و آکاپلا (اجرای اثر بدون ساز) در جشنواره شرکت کنند. بخش جانبی جشنواره هم شامل کتاب، پایان‌نامه و رساله با موضوع‌هایی درباره جمع‌خوانی است.

موضوع‌های جشنواره ملی سرود فجر عبارتند از: مقاومت و حماسه، ملی، آیینی و آزاد. گروه‌های سرود حداکثر با 20 نفر، گروه‌های کُر حداکثر با 32 نفر و گروه‌های آکاپلا حداکثر با 32 نفر می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

شرکت در جشنواره محدودیت سنی ندارد. این جشنواره در چهار مرحله برگزار می‌شود که مرحله نخست به ارسال آثار اختصاص دارد، مرحله دوم به صورت منطقه‌ای خواهد بود و در مرحله سوم برگزیدگانِ بخشِ منطقه‌ای وارد مرحله راهبری می‌شوند. مرحله چهارم هم به صورت کشوری در تهران و با معرفی برگزیدگان همراه خواهد بود. شرکت کنندگان تا 30 آبان مهلت دارند تا در جشنواره ثبت‌نام و آثار خود را ارسال کنند.

مرحله مقدماتی این جشنواره از 5 تا 30 آذر برگزار خواهد شد. نتایج نهاییِ مرحله مقدماتی هم تا 10 دی مشخص می‌شود. دوره راهبری 10 روز پس از اعلام نتایج دوره مقدماتی تا 10 روز قبل از شروعِ مرحله پایانی خواهد بود. آخرین بخش از جشنواره هم یکم تا 15 اردیبهشت 1403 برگزار خواهد شد.

برای ثبت‌نام و ارسال آثار در جشنواره ملی سرود فجر به لینک پایین صفحه مراجعه کنید. متن کامل فراخوان را در اینجا می‌توانید مطالعه کنید.

دانلود پی‌دی‌اف فراخوان

ثبت‌نام جشنواره

جشنواره سرود فجر

اخبار مرتبط:

دبیر جشنواره ملی سرود فجر معرفی شد

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سرود فجر معرفی شدند

جشنواره ملی سرود فجر برگزار می شود

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه