رفتن به بالا
  • دوشنبه - 24 مهر 1402 - 14:37
  • کد خبر : ۱۷۸۳۱
  • چاپ خبر : امیدوارم با پیگیری های لازم مشکل مجوز کنسرت قربانی رفع شود
سالاری:

امیدوارم با پیگیری های لازم مشکل مجوز کنسرت قربانی رفع شود

معان امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی خبر لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان گفت: با تماس تلفنی با این خواننده ضمن عذرخواهی پیگیر حل مشکل شدم و امیدوارم قربانی به‌ زودی در شهر اصفهان اجرا داشته باشد. تور کنسرت‌های علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی با مدیریت هنری حسام ناصری از ۱۶ اردیبهشت تا ۲۶ تیرماه […]

معان امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی خبر لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان گفت: با تماس تلفنی با این خواننده ضمن عذرخواهی پیگیر حل مشکل شدم و امیدوارم قربانی به‌ زودی در شهر اصفهان اجرا داشته باشد.

تور کنسرت‌های علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی با مدیریت هنری حسام ناصری از ۱۶ اردیبهشت تا ۲۶ تیرماه امسال طی ۳۰ اجرا در شهرهای گرگان، رشت، تبریز، کرمان، سیرجان، شیراز، جزیره کیش و تهران برگزار شد.

فصل دوم تور کنسرت‌های این خواننده قرار است مهر و آبان ماه امسال به همت موسسه فرهنگی هنری آهنگ اشتیاق و شهر آفتاب در شهرهایی از جمله یزد، کاشان، شهرکرد، اصفهان، شیراز و تبریز برگزار شود.

قربانی تاکنون در شهرهای یزد و شهرکرد به روی صحنه رفته است و قرار بود ۲۱، ۲۲ و ۲۳ مهرماه در شهر اصفهان برگزار شود که به دلیل صادر نشدن مجوز، کنسل شد.

علیرضا قربانی نیز در صفحه شخصی خود با اعلام لغو کنسرت در اصفهان نوشت: «روزگار غریبیست نازنین… متأسفانه طی روزهای گذشته علی‌رغم تلاش و پیگیری‌های خارج از تصور تیم اجرایی برای برگزاری کنسرت در شهر اصفهان، مجوز کنسرت صادر نشد.

به عنوان عضوی از جامعه هنر مستقل کشور اعلام می‌کنم، کم‌سعادت بودیم از دیدار مردم شریف و هنرپرور اصفهان که سهم غیر قابل انکاری در فرهنگ و هنر این سرزمین و حال و هوای یگانه‌اش دارند. از همه عزیزانی که مثل همیشه با مهر برای حضور در کنسرت‌ اشاره شده برنامه‌ریزی کرده بودند عذرخواهی می‌کنیم و با لطف پروردگار و امیدوار به رفع برخی موانع غیر منطقی و با انرژی مضاعف به دیدارتان خواهیم آمد. شرح سختی و مشکلات و پیچیدگی‌های پیش روی این مسیر در این مقال نمی‌گنجد.»

لغو کنسرت قربانی در اصفهانی در شرایطی روی داده است که محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجم مهرماه در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران اعلام کرد که برای برگزاری کنسرت در هیچ استانی مشکل نداریم.

اسماعیلی درباره طولانی بودن روند استعلام علت تاخیر در صدور مجوزها گفت: در بحث صدور مجوزها، آنچه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود سرعت مطلوبی دارد اما مساله مهم مربوط به استعلامات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: استعلام صدور مجوزها در وزارت فرهنگ به دلیل دغدغه‌های فرهنگی زمان بر است و احیانا ممکن است حمل بر کم کاری شود، البته ممکن است در مواردی سرعت کار پایین باشد که برای رفع این مشکل مسئولیت بررسی مجوزها به حوزه فناوری واگذار شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی که آیا برای برگزاری کنسرت در استان‌های مذهبی مسئله‌ای وجود دارد؟، گفت: برای برگزاری کنسرت در هیچ استانی مشکل نداریم و در همه شهرها با قوت برگزار می‌شود.

علیرضا قربانی

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی خبر لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان، اعلام کرد: کنسرت آقای قربانی مجوزهای لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان داشته و از این نظر هیچ مشکلی برای اجرای ایشان وجود نداشته است.

وی گفت: متأسفانه در روند برگزاری این کنسرت برخی ناهماهنگی‌ها با ارشاد استان منجر به لغو این کنسرت شده است.

سالاری افزود: با تماس تلفنی با قربانی ضمن عذرخواهی از ایشان پیگیر حل مشکل این هنرمند گرامی کشور شدم و قول پیگیری تا حل کامل این مسأله را می‌دهم. همینطور طی تماس با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مورد هماهنگی جهت رفع موانع را خواستار شدم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امیدوارم کنسرت آقای قربانی به‌ زودی در شهر اصفهان اجرا داشته باشد.

قربانی ۲۳، ۲۴ و ۲۵ مهرماه در شیراز کنسرت دارد و سپس در ادامه این مسیر ۳۰ مهر و یکم و دوم آبان در تبریز و پنجم و ششم آبان نیز در ساری میزبان مخاطبان خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان مجوز نگرفت

علیرضا قربانی کنسرت یزد را به زنده‌یاد آتیلا پسیانی تقدیم کرد

ویدئوکلیپ «مرا ببخش» با صدای علیرضا قربانی منتشر شد

علیرضا قربانی به کانادا می‌رود

ادامه تور کنسرت‌های علیرضا قربانی در تهران

برنامه تور کنسرت‌های علیرضا قربانی اعلام شد

«روزهای بی‌قرار» با صدای علیرضا قربانی منتشر شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه