رفتن به بالا
  • دوشنبه - 6 شهریور 1402 - 14:16
  • کد خبر : ۱۶۹۳۱
  • چاپ خبر : علی رهبری آثار بتهوون را در چین اجرا می‌کند

علی رهبری آثار بتهوون را در چین اجرا می‌کند

علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر در هانچو چین کنسرت «صدای با شکوه» با اجرای آثار لودویگ فان بتهوون آهنگساز برجسته آلمانی را رهبری خواهد کرد. رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر ایرانی روز جمعه ۱۴ مهر ماه به دعوت شهر تاریخی و توریستی هانچو چین با ارکستر فیلارمونیک این شهر روی صحنه خواهد رفت. ارکستر […]

علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر در هانچو چین کنسرت «صدای با شکوه» با اجرای آثار لودویگ فان بتهوون آهنگساز برجسته آلمانی را رهبری خواهد کرد.

رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر ایرانی روز جمعه ۱۴ مهر ماه به دعوت شهر تاریخی و توریستی هانچو چین با ارکستر فیلارمونیک این شهر روی صحنه خواهد رفت.

ارکستر فیلارمونیک هانچو که معمولا در سالن اُپرای شهر هانچو روی صحنه می‌رود دارای ۸۰ عضور رسمی است. ارکستر فیلارمونیک هانچو یکی از پنج ارکستر سمفونیک در چین است که علی رهبری در این فصل هنری رهبری خواهد کرد.

این کنسرت با عنوان «صدای با شکوه» به آثار لودویگ فان بتهوون آهنگساز برجسته آلمانی اختصاص داده شده است. در این کنسرت گرهارد اوپیتس نوازنده مشهور آلمانی علی رهبری را همراهی می‌کند.

اوپیتس که در کشورهای مختلف با رهبری همراهی داشته است شهرت خاصی برای اجراهای آثار بتهوون پیدا کرده است.

در این کنسرت اورتور اگمونت، موسیقی متن نمایشنامه گوته، کنسرتو پیانوی شماره پنج معروف به کنسرت امپراتور و سمفونی شماره سه معروف به سمفونی قهرمانی اجرا خواهند شد، این سمفونی توسط بتهوون به ناپلئون بناپارت تقدیم شده است.

بتهوون در طول زندگی خود آثار بسیاری آفرید که ۹ سمفونی، پنج کنسرتو پیانو، یک کنسرتوی ویولن، سی و دو سونات برای پیانو، شانزده کوارتت زهی، دو مس و اُپرای فیدلیو از آن جمله‌ هستند.

علی رهبری که اکنون سمت رهبری دایم اُپرای مارینسکی را برعهده دارد، تمامی آثار سمفونیک این آهنگساز آلمانی را اجرا و اغلب آنها را نیز ضبط کرده است. از جمله آنها می‌توان به رهبری اُپرای فیدلیو در شهر مانهایم آلمان با هنرمندانی همچون گوئینت جونز (Gwyneth Jones) و تئو آدام (Theo Adam) و ضبط کل پنج کنسرتوی پیانو با یاسمینکا استانکول (Jasminka Stancul) برنده مسابقه بتهوون در وین، اشاره کرد.

اوورتور اگمونت بتهوون نخستین اثری بود که علی رهبری با آن در ۲۵ سالگی در شهرهای تهران و وین همزمان روی صحنه رفت.

اکنون علی رهبری در کنار والری گرگیف سمت رهبر دایم میهمان اُپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه را برعهده دارد و پنج شهر مختلف کشور چین از این آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر ایرانی به عنوان رهبر میهمان ارکسترهای سمفونیک دعوت کردند.

قرار است علی رهبری در کنار چندین سولیست بین‌المللی، رهبری ارکسترهای پنج شهر چین، ارکستر سمفونیک نانچانگ (Nanchang Symphony orchestra)، ارکستر فیلارمونیک هانگزو (Hangzhou Philharmonic orchestra)، ارکستر سمفونیک شنسهن (Shenz hen Symphony orchestra)، ارکستر سمفونیک کنینگ داوو (Qingdao Symphony, orchestra) و ارکستر فیلارمونیک ووهان (Wuhan Philharmonic Orchestra) را برعهده گیرد. این برنامه‌ها از اواخر شهریور ماه امسال آغاز خواهند شد.

علی رهبری موسیقیدان، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر متولد ۱۳۲۷ در تهران است. او در اتریش با نام الکساندر مشهور است. او پیش از این نیز سمت رهبر دایم میهمان را در ارکسترهایی همچون فیلارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلارمونیک چک و فیلارمونیک بلگراد برعهده داشته است. وی مدیریت هنری ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، مالاگا، زاگرب و مالاگا را نیز عهده‌دار بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

حضور علی رهبری در جشنواره موسیقی چین

اجرای آثار مهمترین آهنگساز قرن بیستم روسیه توسط علی رهبری

علی رهبری «تخت جمشید» را به سن پترزبورگ می‌برد

با حضور علی رهبری، فصل هنری استانبول افتتاح شد

حضور علی رهبری در یکی از معروف‌ترین سالن‌های کنسرت جهان

آرزوی دیرینه علی رهبری برای معرفی «تار» به جهان برآورده شد

دعوت رهبر ارکستر سرشناس جهان از علی رهبری

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه