رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
  • کد خبر : ۲۲۹۸۰
  • چاپ خبر : بدرقه شهید جمهور با آواها و نواها

بدرقه شهید جمهور با آواها و نواها

پس از شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی و همراهان ایشان در سانحه بالگرد، بسیاری از خوانندگان همچون محمد معتمدی و سالار عقیلی به انتشار قطعاتی در باب شهید جمهور ایران پرداختند. در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان‌شان، گروهی از خوانندگان دست به کار شدند و آثاری را در سوگ ایشان خلق کردند. […]

پس از شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی و همراهان ایشان در سانحه بالگرد، بسیاری از خوانندگان همچون محمد معتمدی و سالار عقیلی به انتشار قطعاتی در باب شهید جمهور ایران پرداختند.

در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان‌شان، گروهی از خوانندگان دست به کار شدند و آثاری را در سوگ ایشان خلق کردند.

ازجمله این خوانندگان می‌توان به محمد معتمدی اشاره کرد که با قطعه «غم پنهان» رئیس‌جمهور شهید را بدرقه کرد. این قطعه با شعری از محمدمهدی سیار، آهنگسازی فرید سعادتمند و خوانندگی محمد معتمدی تولید شده است.

همچنین در حالی که کاروان شهدا به سمت آرامگاه خود تشییع می‌شدند، نماهنگ راهیان آسمان در تاریخ ۳.۳.۳ با صدای محمد معتمدی منتشر شد. آهنگساز و تنظیم کننده این اثر امیر حسین سمیعی براساس شعر میلاد عرفان پور است.

همچنین نماهنگ‌ «رهایی» با صدای سالار عقیلی به این مناسبت منتشر شده است.

«قاف تماشا» هم عنوان قطعه‌ای با خوانندگی ستار سهرابی با شعری از میلاد عرفان‌پور، آهنگسازی و تنظیم آرمان مهربان است که به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی منتشر شده است.

قطعه موسیقی «شهید دولت عشق» هم با صدای میلاد ابراهیمی در واحد موسیقی معاونت استان‌های صداوسیما تهیه و تولید شد.

تک‌آهنگ «خادم‌الرضای مردم» هم با خوانندگی و آهنگسازی میلاد ‌هارونی و شعری از علی اکبر فرهنگیان به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی منتشر شده است.

نماهنگ «ببار بارون» با صدای زنده یاد اسفندیار رنجبری و گویش بختیاری، به تهیه کنندگی حسن مجیدی به مدت سه دقیقه برای پخش در شبکه‌های سراسری و استانی تولید شده است.

محسن توسلی خواننده آثار موسیقایی مرتبط با مضامین انقلابی به مناسبت شهادت سید شهیدان خدمت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی قطعه «شهید جمهور» را منتشر کرد.

همچنین نماهنگ «شهید جمهور» با اجرای گروه‌های سرود حبیب و نور، شعر قاسم صرافان، آهنگساز و تنظیم: احسان جوادی و تدوین: جواد باقری تولید شد.

قطعه موسیقی «سید ابراهیم» با آهنگسازی محمدرضا عقیلی و شعری از علیرضا قزوه، با صدای سید محسن حسینی از تولیدات مشترک معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما است که به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی منتشر شد.

قطعه «ما باز می گردیم» با صدای علیرضا علیزاده اثری موسیقایی است که برای ادای دین به سید شهیدان خدمت، آیت‌الله ابراهیم رئیسی و دیگر شهیدان سانحه تلخ بالگرد ساخته شده است.

نماهنگ «برای ایران» تولید مشترک مرکز موسیقی حوزه هنری و اداره نمایشی و آوایی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با نغمه‌پردازی مصطفی منتظری تولید و به سید شهیدان جمهور و یاران همراه‌شان تقدیم شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به‌همراه آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه در اثر سقوط بالگرد به شهادت رسیدند.

منبع: صبا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه