رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
  • کد خبر : ۲۰۱۹۰
  • چاپ خبر : کتاب «ردیف دوره‌ عالی علی اکبرخان شهنازی برای سنتور» منتشر شد

کتاب «ردیف دوره‌ عالی علی اکبرخان شهنازی برای سنتور» منتشر شد

کتاب «ردیف دوره‌ عالی علی اکبرخان شهنازی برای سنتور» عنوان کتاب جدیدی است که به تازگی منتشر و در دسترس مخاطبان و علاقه مندان موسیقی قرار گرفته است. به گزارش خبر آوا، کتاب «ردیف دوره‌ عالی علی اکبرخان شهنازی برای سنتور» با نت نویسی و تنظیم برای سنتور حسین خواس و کوشش علی بهرامی فرد […]

کتاب «ردیف دوره‌ عالی علی اکبرخان شهنازی برای سنتور» عنوان کتاب جدیدی است که به تازگی منتشر و در دسترس مخاطبان و علاقه مندان موسیقی قرار گرفته است.

به گزارش خبر آوا، کتاب «ردیف دوره‌ عالی علی اکبرخان شهنازی برای سنتور» با نت نویسی و تنظیم برای سنتور حسین خواس و کوشش علی بهرامی فرد از آثار جدیدی است که به تازگی در فرآیند عرضه و توزیع محصولات موسیقایی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

در توضیح کتاب «ردیف دوره عالی اکبرخان شهنازی برای سنتور» آمده است:

«بنا به دیدگاه بسیاری از صاحب‌نظران، ردیف دوره عالی استاد علی اکبر شهنازی، در کنار ردیف دوره عالی چپ کوک استاد فرامرز پایور، از غنی ترین مجموعه های تکنیکال تصنیف شده بر مبنای ردیف موسیقی دستگاهی ایرانی است.

تاکنون برگردانی از این ردیف برای سنتور منتشر نشده است و نگارش های موجود بیشتر برای تار مناسب است. به نظر مولف، نگارش های مختلفی که از این ردیف وجود دارد به دلایل مختلف نیازمند بازنویسی است که شاید مهم ترین آنها عدم تطابق کامل با زمان بندی نمونه صوتی اجرایی خود استاد شهنازی و نیز نبود مجموعه مکتوبی است که کل این ردیف را با رعایت تکنیک های نوازندگی تار استاد علی اکبر شهنازی برای سنتور برگردان کرده باشد.»

این کتاب توسط انتشارات ماهور منتشر شده و به همراه چهار لوح فشرده عرضه شده و از کتابفروشی های معتبر قابل دسترس است.

خبر آوا / م. معیاریان

اخبار مرتبط:

«ردیف موسیقی ایران برای پیانو» کتاب شد

کتاب «لطف مفخم» منتشر شد

کتاب آموزش تنبک فولکلوریک لرستان منتشر شد

با ویلن جهانشاه برومند «رمز و راز ساز» منتشر شد

کتاب «پیانو مرتضی محجوبی و آواز قمرالملوک وزیری» منتشر شد

کتاب «ردیف مرتضی محجوبی برای پیانو» منتشر شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه