رفتن به بالا
  • شنبه - 1 آبان 1400 - 08:16
  • کد خبر : ۹۴۷۳
  • چاپ خبر : تسلیت سرپرست معاونت هنری برای درگذشت پروین بهمنی

تسلیت سرپرست معاونت هنری برای درگذشت پروین بهمنی

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت پروین بهمنی را تسلیت گفت. محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری، در پیامی برای درگذشت پروین بهمنی نوشته است: پروین بهمنی پژوهشگر و خواننده لالایی قشقایی به تداوم و توسعه فرهنگ و موسیقی ایل قشقایی خدمت و موسیقی قشقایی را از خاطرات و آواهای ایلیاتی […]

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت پروین بهمنی را تسلیت گفت.

محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری، در پیامی برای درگذشت پروین بهمنی نوشته است: پروین بهمنی پژوهشگر و خواننده لالایی قشقایی به تداوم و توسعه فرهنگ و موسیقی ایل قشقایی خدمت و موسیقی قشقایی را از خاطرات و آواهای ایلیاتی احیا کرد، آواهایی که با زندگی زنان و مردان ایل در کوچ و کار همراه است. بهمنی دلسوز و عاشق فرهنگ و هنر بومی بود و برای شناخت و معرفی و حفظ هنر موسیقی قشقایی با جان و دل تلاش و پژوهش کرد و بخشی از این فرهنگ با کارهای ماندگار این هنرمند ثبت و در ایران و جهان معرفی شد. پروین بهمنی لالایی های قشقایی را جمع آوری کرد و لالایی او که روایت تاریخ و فرهنگ قشقایی است همیشه در گوش جان می ماند و با نام این هنرمند ماندگار است.
مصیبت درگذشت پروین بهمنی را به خانواده گرامی و جامعه هنری تسلیت می گویم و برای این هنرمند و پژوهشگر موسیقی علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

پروین بهمنی روز گذشته در سن ۷۲ سالگی پس از دوره‌ای مبارزه با بیماری در بیمارستان سجاد دار فانی را وداع گفت.

 

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه