رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 28 مهر 1400 - 17:52
  • کد خبر : ۹۴۵۲
  • چاپ خبر : شایا اسدی کارگاه «تجزیه و تحلیل ردیف» برگزار می‌کند

شایا اسدی کارگاه «تجزیه و تحلیل ردیف» برگزار می‌کند

شایا اسدی (موسیقی‌دان و مدرس موسیقی) از برگزاری کارگاه «تجزیه و تحلیل ردیف» در اوایل آبان‌ماه خبر داد. وی گفت: کارگاه «تجزیه و تحلیل ردیف» از یکم آبان ماه سال جاری به صورت چهار جلسه دوساعته در آکادمی‌ برگزار می‌شود که در این کارگاه دستگاه ماهور و تمامی گوشه‌های آن به صورت جز به جز […]

شایا اسدی (موسیقی‌دان و مدرس موسیقی) از برگزاری کارگاه «تجزیه و تحلیل ردیف» در اوایل آبان‌ماه خبر داد.

وی گفت: کارگاه «تجزیه و تحلیل ردیف» از یکم آبان ماه سال جاری به صورت چهار جلسه دوساعته در آکادمی‌ برگزار می‌شود که در این کارگاه دستگاه ماهور و تمامی گوشه‌های آن به صورت جز به جز و کامل به هنرجویان آموزش داده می‌شود. استاد این کارگاه، دکتر سپهر سراجی (نوازنده تار، سه‌تار و آهنگساز) است. او همچنین دکترای پژوهش هنر شاخه موسیقی ایرانی دارد.

وی افزود: در دانشگاه‌ها واحد درسی موسیقی کلاسیک ایرانی به دانشجویان رشته موسیقی کلاسیک آموزش داده نمی‌شود در نتیجه دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی هیچ‌گونه شناختی نسبت به موسیقی کلاسیک ایرانی و سنتی ایرانی ندارند، در حالی‌که در کشورهای مختلف دانشگاه‌های موسیقی درس موسیقی محلی آن کشور را به عنوان واحد اجباری به تمام دانشجویان در هر شاخه‌ای از موسیقی باشند آموزش می‌دهند؛ در نتیجه دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به موسیقی محلی آن کشور شناخت کافی پیدا می‌کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در ابتدا مبانی موسیقی کلاسیک ایرانی را به دانشجویان و علاقمندان موسیقی کلاسیک آموزش دهیم و بعد ردیف موسیقی ایرانی از نقطه نظر تاریخی تا به امروز بررسی شود و تک تک دستگاه‌ها و گوشه‌ها به هنرجویان و علاقمندان موسیقی آموزش داده شود.

اسدی در پایان گفت: امیدواریم به کمک این کارگاه‌ها بتوانیم به هنرجویان و دانشجویان کمک کنیم تا بتوانند اطلاعات جامع و کاملی در زمینه موسیقی کلاسیک ایرانی پیدا کنند.

 

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه