رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 30 فروردین 1403 - 19:26
  • کد خبر : ۲۲۴۲۷
  • چاپ خبر : امیرعباس ستایشگر: دور شدن از بختک بزرگی به نام ناامیدی

امیرعباس ستایشگر: دور شدن از بختک بزرگی به نام ناامیدی

امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های هنری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و مدیرعامل انجمن موسیقی ایران هم در تازه‌ترین پست فضای مجازی خود نوشت: «در همین ساعت‌هایی که نمی‌دانیم پیش رو چه اتفاقاتی در راه داریم، بهتر است چهره انسانی و مهربانانه خودمان را در مقابل همدیگر رو کنیم. ترس، اضطراب و نگرانی از آینده را نمی‌شود […]

امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های هنری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و مدیرعامل انجمن موسیقی ایران هم در تازه‌ترین پست فضای مجازی خود نوشت:

«در همین ساعت‌هایی که نمی‌دانیم پیش رو چه اتفاقاتی در راه داریم، بهتر است چهره انسانی و مهربانانه خودمان را در مقابل همدیگر رو کنیم. ترس، اضطراب و نگرانی از آینده را نمی‌شود کتمان کرد ولی حداقل به آدم‌هایی که ضعیف‌تر هستند کمک کنیم تا عاطفه و روح خود را از دست ندهند.

مراقب کودکان و نوجوان ترها باشیم که در حضورشان کمتر درباره جنگ و ناامیدی صحبت کنیم. تاثیرش در ذهنشان پاک شدنی نیست. نسل من در کودکی طعم جنگ را چشیده است. هزاران آسیب اجتماعی می‌تواند به همراه داشته باشد ولی مهم نیست. مهم نیست مرزها کجاست؟ گوربابایی دلار و طلا اگر بالا، پایین می‌روند. مهم نیست الان موافقیم یا مخالفیم. مهم این است که کنار هم هستیم. در وطن خودمان. هر اتفاقی هم که پیش بیاید اینجاییم و من حداقل برای اینکه می‌توانم به آدم‌های ضعیف‌تر از خودم کمک کنم خیلی خوشحالم. خوشحالم چون حتی سخت‌تر از اینها را هم باهم زیست می‌کنیم. مهم این است کنار آدم‌هایی هستیم که هر اختلاف و نظری داریم، هم وطن محسوب می‌شویم. ما مجبوریم نا امیدی را به زانو دربیاوریم.

گفتم ناامیدی؛ بختک بزرگی که می‌تواند زودتر از هر موشک و بمبی ما را از روی مدار زندگی خارج کند؛ تحلیل سیاسی، گمانه زنی برای آینده، متهم، مجادله نکنیم. در دنیای واقعیت‌ها زندگی کنیم. در دنیای پذیرش‌ها زندگی کنیم. این خاک و سرزمین با حضور تک تک ما معنا دارد. هرچند برای من امروز، سنگ‌ها لبریز از آتش هستند و اقتدار و مقاومت شمایلی از آنچه اتفاق افتاد اما یک مو از سرتان کم نشود که هرچه هست عشق ماست، ایمان ماست، ایران ماست. من اینجا روزی آخر از دل این خاک، با دست تهی گل بر می‌افشانم من اینجا تا نفس باقی است، می مانم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه