رفتن به بالا
  • دوشنبه - 16 بهمن 1402 - 15:21
  • کد خبر : ۲۱۲۹۷
  • چاپ خبر : گلچین ترانه‌های حسام الدین سراج در «کوک آوا»

گلچین ترانه‌های حسام الدین سراج در «کوک آوا»

رادیو صبا برنامه موسیقی محور کوک آوا را با گلچنی از آثار حسام الدین سراج و معرفی این خواننده سنتی راهی آنتن می کند. به گزارش خبر آوا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «کوک آوا» یکی از برنامه‌های موسیقی محور این شبکه رادیویی است، که با ترکیب متن، ترانه و موسیقی بسته […]

رادیو صبا برنامه موسیقی محور کوک آوا را با گلچنی از آثار حسام الدین سراج و معرفی این خواننده سنتی راهی آنتن می کند.

به گزارش خبر آوا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «کوک آوا» یکی از برنامه‌های موسیقی محور این شبکه رادیویی است، که با ترکیب متن، ترانه و موسیقی بسته شنیداری جالبی را تقدیم شنوندگان می‌کند.

«کوک آوا» برنامه ای است که قطعات موسیقی باکلام را بر اساس یک مضمون مشترک انتخاب و بخش هایی از آنها را پخش می‌کند.

این برنامه در هر قسمت با انتخاب یک وجه مشترک، ترانه و موسیقی را به هم کوک می زند، سه شنبه ۱۷ بهمن «کوک آوا» با گلچنی از ترانه‌های استاد حسام الدین سراج تقدیم شنوندگان می‌شود.

در این برنامه مختصری درباره این خواننده و نوازه سنتی خوب کشورمان می‌شونیم و گلچنی از آثار وی را می‌شنویم.

حسام الدین سراج متولد ۲۶ مرداد ۱۳۳۷ در اصفهان خواننده موسیقی سنتی ایرانی و نوازندهٔ سنتور و سه تار است. سید حسام‌الدین سراج، موسیقی را با فراگیری ساز تنبک از ۱۳ سالگی آغاز کرد. پس از آن نواختن سنتور را نزد «سیروس ساغری» در اصفهان آموخته برای تکمیل آن از هنرمندانی چون فرامرز پایور، رضا شفیعیان و پشنگ کامکار بهره جسته است.

سید حسام‌الدین سراج در برخی از آثارش، مانند: باغ ارغوان، شرح فراق، بی نشان، آئینه رو، نرگس مست، ماه نو و … آهنگسازی را نیز برعهده داشته‌است.

این برنامه موسیقی محور هر روز ساعت۶:۱۵ به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی تقدیم مخاطبان رادیو صبا می شود.

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه