رفتن به بالا
  • یکشنبه - 3 دی 1402 - 13:45
  • کد خبر : ۲۰۱۰۶
  • چاپ خبر : والری گرگیف به دعوت علی رهبری به ایران می آید

والری گرگیف به دعوت علی رهبری به ایران می آید

علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی از والری گرگیف برای سفر به ایران دعوت کرد. علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی از والری گرگیف یکی از مشهورترین رهبران جهان و مدیر ارشد اپراهای مارینسکی در سنت پترزبورگ و اپرای بولشوی در مسکو برای سفر به ایران دعوت کرده است. پس از دعوت رسمی […]

علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی از والری گرگیف برای سفر به ایران دعوت کرد.

علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی از والری گرگیف یکی از مشهورترین رهبران جهان و مدیر ارشد اپراهای مارینسکی در سنت پترزبورگ و اپرای بولشوی در مسکو برای سفر به ایران دعوت کرده است.

پس از دعوت رسمی رهبری علی رهبری رهبر دائم میهمان اپرای مارینسکی از گرگیف، او نیز دعوت رهبری را پذیرفت و قرار است به ایران سفر کند.

لازم به یادآوری است والری گرگیف برنده مسابقه جهانی رهبری ارکستر هربرت فون کارایان در برلین است و رهبری اکثر ارکسترها و اپراهای مهم جهان را به عهده داشته است.

این موسیقی‌دان روسیه نیز همچنین برنده جوایزی همچون نشان افتخار مسروپ ماشتوتس مقدس، نقاب زرین، نشان الکساندر نوسکی، لژیون دونور (افسر)، نشان دوستی، قهرمان کار از فدراسیون روسیه، و هنرمند مردمی روسیه شده‌است.

از سوی دیگر گرگیف که به ایران و فرهنگ ایرانی علاقه خواصی دارد، رضا فکری را نیز برای خوانندگی چنین گفت زرتشت به زبان فارسی، اثر علی رهبری به سنت پترزبورگ دعوت کرده است.

منبع: قدس

اخبار مرتبط:

اجرای سیزدهمین برنامه علی رهبری در سنت پترسبورگ

ادامه همکاری علی رهبری با تالار مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه

دعوت رهبر ارکستر سرشناس جهان از علی رهبری

رضا فکری به اپرای «مارینسکی» دعوت شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه