رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 22 آذر 1402 - 13:50
  • کد خبر : ۱۹۷۷۹
  • چاپ خبر : جزئیات بخش رقابتی سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد

جزئیات بخش رقابتی سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد

جزئیات بخش رقابتی سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر اعلام شد. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر، جزئیات بخش رقابتی سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر اعلام شد. بخش پایان‌نامه و رساله: تمامی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته موسیقی (تمامی گرایش‌ها) و رساله‌های دکتری تمامی رشته […]

جزئیات بخش رقابتی سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر اعلام شد.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر، جزئیات بخش رقابتی سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر اعلام شد.
  • بخش پایان‌نامه و رساله:
تمامی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته موسیقی (تمامی گرایش‌ها) و رساله‌های دکتری تمامی رشته ها با موضوع میان‌رشته‌ای موسیقی) که دربازه زمانی 1 مهر 1396 تا 1 مهر 1402 دفاع و ارائه شده‌ باشند، مجاز به حضور در جشنواره خواهند بود.

جایزه ویژه پژوهش میدانی و کتابخانه‌ای: تمام آثاری که گردآوری، تحقیق و تدوین گردیده و قبل از انتشار آماده‌ ارائه باشند، می توانند در این بخش شرکت کنند.

  • جایزه آهنگسازی:

الف. آهنگسازی موسیقی کلاسیک غربی یا تم ایرانی در فرم سونات؛

ب. آهنگسازی موسیقی باکلام با موضوع خانواده (سبک زندگی ایرانی) برای گروه سازها، موسیقی ایرانی و تک خوان؛

این جایزه به منظور حضور جریان‌های فکری موسیقی در ایران و تقویت دیدگاه‌های آهنگسازی با محوریت بخش‌های عنوان‌ شده در این دوره از جشنواره تعریف شده‌ است.

  • بخش کودک و نوجوان:

به منظور حمایت از استعدادهای موسیقی و هدایت آنها به عرصه‌های حرفه‌ای این بخش برای نخستین‌ بار در جشنواره طراحی شده‌ است.

تمامی نوازندگان از گروه سنی 7 تا 18 سال می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

تمام گونه‌های موسیقی (ردیف دستگاهی، نواحی، کلاسیک غربی و…) چه به صورت انفرادی و چه به‌ شکل گروه‌نوازی می‌توانند در این بخش ثبت نام نمایند.

فراخوان بخش رقابتی سی‌ و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر براساس آیین‌نامه جشنواره با هدف معرفی و تقدیر از آثار برگزیدە اهالی موسیقی ایران، اعتلای هنر موسیقی و ارتقای سلیقه و فرهنگ شنیداری مخاطبان، صیانت از هویت ملی مبتنی بر آموزه‌های آیینی و ایرانی، تقویت و حمایت از هنر خلاق به ویژه ایده و اجراهای صدا و موسیقی نسل جوان و شناسایی و تبیین فرم و محتوای کیفی برای گونه‌های مختلف موسیقی به‌صورت آلبوم باکلام و بی‌کلام در بخش‌های موسیقی (دستگاهی، نواحی، کلاسیک غربی، تلفیقی، پاپ، معاصر و ارکسترال ایران، کودک و نوجوان)، ناشر برگزیده، کتاب موسیقی، پایان نامه و رساله، جایزه ویژه گروه‌نوازی (اجرای صحنه‌ای) و جایزه بخش های آهنگسازی، نماهنگ و تک‌آهنگ منتشر شده است.

علاقه مندان برای ثبت نام به سامانه بامک به نشانی www.bamak.nay.ir مراجعه نمایند.

خبرآوا / م. معیاریان

اخبار مرتبط:

زمان برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد

فراخوان بخش رقابتی سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر منتشر شد

فراخوان بخش غیررقابتی سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

تمدید فراخوان ۲ بخش جشنواره بین المللی موسیقی فجر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه