رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 12 مهر 1402 - 12:37
  • کد خبر : ۱۷۵۱۷
  • چاپ خبر : سخنرانی زکریا یوسفی در دانشگاهی آلمانی و انتشار دو کتاب

سخنرانی زکریا یوسفی در دانشگاهی آلمانی و انتشار دو کتاب

یکی از نوازندگان و پژوهشگران عرصه موسیقی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود از دعوت یک دانشگاه آلمانی برای حضور در یک سمینار، چاپ دو کتاب تالیفی و ادامه همکاری با علیرضا قربانی خبر داد. زکریا یوسفی پژوهشگر، مدرس و نوازنده سازهای کوبه‌ای ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که طی […]

یکی از نوازندگان و پژوهشگران عرصه موسیقی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود از دعوت یک دانشگاه آلمانی برای حضور در یک سمینار، چاپ دو کتاب تالیفی و ادامه همکاری با علیرضا قربانی خبر داد.

زکریا یوسفی پژوهشگر، مدرس و نوازنده سازهای کوبه‌ای ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که طی روزهای پیش‌رو قرار است در آن حضور داشته باشم، ارائه مقاله‌ای در سمینار موسیقی حوزه فارسی زبانان است. این سمینار در روزهای دهم تا دوازدهم مهر به میزبانی دانشگاه لوترکینگ آلمان برگزار می‌شود.

وی افزود: بنده در این سمینار که با حضور فعالان و پژوهشگران مختلف عرصه موسیقی برگزار می‌شود، درباره «موسیقی حوزه فارسی زبانان» از جمله تاجیکستان، افغانستان و ایران سخنرانی می‌کنم تا بتوانم ضمن ارائه نقطه نظراتم درباره اشتراکات فرهنگی، زبانی و موسیقایی این کشورها توضیحات جامعی را هم درباره موسیقی ایرانی ارائه دهم. البته اگر این سمینار با کنسرت‌های اروپایی علیرضا قربانی تداخل پیدا کند به احتمال فراوانی در قالب یک حضور مجازی در این برنامه پژوهشی شرکت می‌کنم.

این پژوهشگر موسیقی بیان کرد: طی روزهای پیش‌رو دو کتاب از من در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد که اولی موضوع اصلی پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد من در عرصه موسیقی است و با موضوع عملکرد موسیقی در سماع منتشر می‌شود. کتاب دیگرم هم مربوط به انتشار قطعاتی برای سازهای کوبه‌ای است که که این اثر پژوهشی نیز به زودی در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

یوسفی در تشریح دیگر فعالیت‌های موسیقایی خود توضیح داد: در ادامه همکاری‌های مستمرم با علیرضا قربانی و طبق اطلاع رسانی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته، به زودی تور کنسرت‌های اروپا و کانادای این خواننده آغاز می‌شود که قرار است در این اجراها نیز به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای همراه گروه اجرایی حضور داشته باشم. البته در کنار این‌ها فعالیت‌های بین‌المللی دیگری هم داریم که به زودی درباره آن‌ها اطلاع رسانی‌های لازم را انجام خواهم داد.

زکریا یوسفی از جمله هنرمندان و پژوهشگران فعال حوزه موسیقی است که در حوزه سازهای کوبه‌ای مانند دف و بندیر به فعالیت و تدریس مشغول است. وی علاوه بر نوازندگی در کنسرت‌های داخلی و خارجی آهنگسازان و خوانندگان مطرح و شناخته شده و تألیف چند کتاب، در آلبوم‌های «پیدای ناپیدا»، «سایه‌های خورشید»، «یقین گمشده»، «روژیار»، «اورامان تا بادینان»، «یاد نگاه»، «سر سماع»، «شارو»، «در حلقه دف»، «وَ» و «سبوی تشنه» نیز حضور داشته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط:

الزام توجه به آینده موسیقی جوانان ایران

راهیابی ۴۳۱ نوازنده و خواننده به مرحله نهایی جشنواره موسیقی جوان

«باغ نچیده» را این روزها بشنوید

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه