رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 12 مهر 1402 - 12:29
  • کد خبر : ۱۷۵۱۳
  • چاپ خبر : «جام وصل»؛ یادمان استاد محمد اسماعیلی برگزار می‌شود

«جام وصل»؛ یادمان استاد محمد اسماعیلی برگزار می‌شود

«جام وصل» یادمان استاد محمد اسماعیلی از نوازندگان پیشکسوت عرصه موسیقی ایرانی و تمبک نوازی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. به نقل از فرهنگسرای ارسباران، آیین بزرگداشت و یادمان استاد محمد اسماعیلی از نوازندگان پیشکسوت عرصه موسیقی ایرانی و تمبک‌نوازی با عنوان «جام وصل» روز پنجشنبه ۱۳ مهر ماه ساعت ۱۸ با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی […]

«جام وصل» یادمان استاد محمد اسماعیلی از نوازندگان پیشکسوت عرصه موسیقی ایرانی و تمبک نوازی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به نقل از فرهنگسرای ارسباران، آیین بزرگداشت و یادمان استاد محمد اسماعیلی از نوازندگان پیشکسوت عرصه موسیقی ایرانی و تمبک‌نوازی با عنوان «جام وصل» روز پنجشنبه ۱۳ مهر ماه ساعت ۱۸ با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی موسیقی در فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا برگزار می‌شود.

اجرای گروه تمبک استاد محمد اسماعیلی، گروه «خجسته» به سرپرستی سوسن اصلانی، آواز داود فیاضی و تمبک، دونوازی سنتور و تمبک نیما رحمتی‌زاده و محمد میرزاخانی و نمایش چند قطعه فیلم و کلیپ از فعالیت‌های استاد اسماعیلی، سخنرانی سایر هنرمندان موسیقی درباره این هنرمند فقید، از جمله برنامه‌های آیین بزرگداشت محمد اسماعیلی است.

محمد اسماعیلی با نام اصلی محمدعلی اسماعیلی متین چهارم شهریور سال ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. او سال ۱۳۳۰ توسط دایی‌های خویش مرتضی و مصطفی گرگین زاده به حسین تهرانی معرفی شد.

اسماعیلی سال ۱۳۳۷ در گروه‌های موسیقی وزارت فرهنگ و هنر آن سال‌ها مشغول به فعالیت شد و در ارکسترهای موسیقی ملی به نوازندگی تمبک پرداخت و پس از پنج سال برای اجرای برنامه در حوزه موسیقی اصیل ایرانی به کشورهای مختلف سفر کرد و در تالارهای متعدد بین‌المللی به اجرای برنامه پراخت.

اسماعیلی از سال ۱۳۴۳ در هنرستان موسیقی ملی به تدریس پرداخت و سال ۱۳۴۵ سرپرستی گروه تمبک وزارت فرهنگ و هنر آن دوران را برعهده گرفت. وی در دهه ۱۳۶۰ به سرپرستی فرامرز پایور (سنتور) و همراهی جلیل شهناز (تار)، علی‌اصغر بهاری (کمانچه) و محمد موسوی (نی)، گروه اساتید موسیقی ایران را تشکیل داد و با این گروه، سفرهای متعددی به کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکا داشت.

اسماعیلی دارای مدرک درجه یک هنری، معادل دکتری بود. شیوه نوازندگی وی شیوه حسین تهرانی بوده و سابقه طولانی در تکنوازی و همراهی با ارکستر داشته است. وی ۲۲ مرداد امسال بعد از تحمل یک دوره بیماری دارفانی درگذشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

پیکر زنده یاد استاد اسماعیلی به خاک سپرده شد

اعلام جزییات مراسم تشییع پیکر زنده یاد استاد محمد اسماعیلی

مدیرکل دفتر موسیقی برای درگذشت استاد محمد اسماعیلی پیام تسلیت منتشر کرد

محمد اسماعیلی نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی درگذشت

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه