رفتن به بالا
  • دوشنبه - 10 مهر 1402 - 14:35
  • کد خبر : ۱۷۴۷۶
  • چاپ خبر : پژوهش موسیقی در وضعیت خوبی قرار ندارد

پژوهش موسیقی در وضعیت خوبی قرار ندارد

هوشنگ جاوید می گوید متاسفانه پژوهش موسیقی اصلا در وضعیت خوبی قرار ندارد و به خاطر اینکه حمایتی صورت نمی‌گیرد، پژوهشگران نمی‌توانند کارهای تحقیقاتی انجام دهند. هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی گفت: متاسفانه پژوهش موسیقی اصلا در وضعیت خوبی قرار ندارد و به خاطر اینکه حمایتی صورت نمی‌گیرد پژوهشگران نمی توانند کارهای تحقیقاتی انجام دهند در […]

هوشنگ جاوید می گوید متاسفانه پژوهش موسیقی اصلا در وضعیت خوبی قرار ندارد و به خاطر اینکه حمایتی صورت نمی‌گیرد، پژوهشگران نمی‌توانند کارهای تحقیقاتی انجام دهند.

هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی گفت: متاسفانه پژوهش موسیقی اصلا در وضعیت خوبی قرار ندارد و به خاطر اینکه حمایتی صورت نمی‌گیرد پژوهشگران نمی توانند کارهای تحقیقاتی انجام دهند در صورتیکه بسیاری از حوزه های موسیقی نیاز به پژوهش بیشتر دارد.

این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: تعداد کمی در حوزه موسیقی فعالیت می کنند و چون پشتیبانی درستی در این زمینه صورت نمی‌گیرد این تعداد اندک هم نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی افزود: موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی آنقدر وسیع است که باید از حضور پژوهشگران مختلف استفاده کنیم و آنها را ثبت و ضبط کنیم در غیر این صورت فراموش می شوند.

این پژوهشگر در ادامه تاکید کرد: تا زمانیکه دانشگاه‌ها از این موضوع حمایت نکنند، اتفاق ویژه‌ای رخ نمی‌دهد. من از نزدیک شاهد هستم که بعضی از پژوهشگران به خاطر علاقه شخصی حتی منزل خود را فروخته‌اند و کتاب آماده انتشار است ولی حتی در زمینه انتشار هم کمکی صورت نمی‌گیرد.

وی در پایان گفت: مهم ترین موضوع این است که پژوهشگران این حوزه باید اطلاعات جامع و کاملی در حوزه موسیقی داشته باشند و در زمینه پژوهش هم سر رشته داشته باشند پس از حضور پژوهشگران پیشکسوت استفاده کنیم و قدم های مثبتی را در جهت ثبت و ضبط موسیقی برداریم.

منبع: صبا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه