رفتن به بالا
  • دوشنبه - 20 شهریور 1402 - 14:19
  • کد خبر : ۱۷۱۸۴
  • چاپ خبر : مختاباد به شایعه مهاجرتش پاسخ داد

مختاباد به شایعه مهاجرتش پاسخ داد

پس از آن که در روزهای گذشته برخی اخبار منتشر شده از مهاجرت عبدالحسین مختاباد، خواننده قدیمی و عضو اسبق شورای شهر تهران حکایت داشت، وی روز یکشنبه متنی را در اختیار قرار داد که در آن آورده است: من اینجا ریشه در خاکم. در خبر روزهای گذشته کانال‌های تلگرامی آمده بود: خواننده و آهنگساز […]

پس از آن که در روزهای گذشته برخی اخبار منتشر شده از مهاجرت عبدالحسین مختاباد، خواننده قدیمی و عضو اسبق شورای شهر تهران حکایت داشت، وی روز یکشنبه متنی را در اختیار قرار داد که در آن آورده است: من اینجا ریشه در خاکم.

در خبر روزهای گذشته کانال‌های تلگرامی آمده بود: خواننده و آهنگساز موسیقی ایرانی ‎عبدالحسین مختاباد برای همیشه از ایران ‎مهاجرت کرد.

عبدالحسین مختاباد، روز یکشنبه ۱۹ شهریور متنی را در اختیار این خبرگزاری قرار داد که مشروح آن در ادامه آمده است:

«آقای ب. ب

سال قبل نیز خبری از من نشراندی!؟ در آن ایام برادر عزیزم روانشاد سید ابوالحسن در قید حیات بود. همو که بیش از سی سال در کسوت شریف خبرنگاری بر عهد و سوگندش به قلم استوار ماند و با آن «جامه کس سیه و دلق خود ارزق ننمود» آن عزیز سفر کرده به من گوشزد نمود که اینان “روزنامه نگاران زرد” هستند که با سرک در زندگی این و آن “لقمه نانی بکف آرند و به “غفلت” بخورند و ای بسا سر در آخوری.. اینک اما اوست خفته خوابی نه بیداریش در دنبال. تا جوابی سزاوارتر از من بدهد و اما پاسخ من:

من اینجا ریشه در خاکم من اینجا عاشق این خاک اگر آلوده یا پاکم من اینجا تا نفس باقیست می‌مانم من از اینجا چه می‌خواهم

نمی‌دانم امید روشنایی گر چه در این تیره گی‌ها نیست من اینجا باز در این دشت خشک تشنه می‌رانم

من اینجا روزی آخر از دل این خاک با دست تهی گل بر می‌‍‌افشانم من اینجا روزی آخر از سِتیغ کوه چون خورشید سرود فتح می‌خوانم.

و می‌دانم تو می آیی …

پاینده ایران

سرافراز و پیروز و فیروز مردم بزرگوارش

عبدالحسین مختاباد

شهریور۱۴۰۲»

سیدعبدالحسین مختاباد، زاده ۱ فروردین ۱۳۴۵ در ساری، آهنگساز، خواننده و بنیان‌گذار و خواننده گروه رودکی است.

از جمله آثار این خواننده پیشکسوت می‌توان به سیاه‌مشق، سایه دوست، سپید و سیاه، ماه مجلس، اشک مهتاب، بهشت من، رنگین کمان عشق، قاصدک، هم‌نوا، ناز و نیاز، زورق مهتاب، ساقی رضوان، داغ تنهای، سفر عشق، تمنای وصال اشاره کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

عبدالحسین مختاباد در کاخ سعدآباد کنسرت می‌دهد

ابوالحسن مختاباد پژوهشگر موسیقی درگذشت

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه