رفتن به بالا
  • یکشنبه - 15 مرداد 1402 - 13:54
  • کد خبر : ۱۶۵۸۰
  • چاپ خبر : آغاز پخش مستند هنرمند فقید جلال ذوالفنون

آغاز پخش مستند هنرمند فقید جلال ذوالفنون

پخش مستند هنرمند فقید جلال ذوالفنون، موسیقیدان سرشناس از امشب ۱۴ مرداد در برنامه «نیستان» رادیو فرهنگ آغاز می‌شود. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این مستند در سال ۱۳۸۶ ضبط شده و برای اولین مرتبه از رادیو پخش می‌شود‌. جلال ذوالفنون در سال ۱۳۱۶ در آباده متولد شد. او […]

پخش مستند هنرمند فقید جلال ذوالفنون، موسیقیدان سرشناس از امشب ۱۴ مرداد در برنامه «نیستان» رادیو فرهنگ آغاز می‌شود.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این مستند در سال ۱۳۸۶ ضبط شده و برای اولین مرتبه از رادیو پخش می‌شود‌.

جلال ذوالفنون در سال ۱۳۱۶ در آباده متولد شد. او در کودکی به همراه خانواده‌اش به تهران آمد و فراگیری موسیقی را در ۱۰ سالگی در خانواده‌ای اهل موسیقی شروع کرد. او برای ادامه تحصیل به هنرستان موسیقی ملی رفت و در آنجا با سازهای دیگر چون تار و ویلن آشنا شد. همچنین ذوالفنون هم‌زمان با تاسیس رشته موسیقی در دانشکده هنرهای زیبا، به آنجا راه یافت. وی از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را روی سه‌تار متمرکز کرد و چندین اثر مکتوب نیز در این زمینه تالیف و منتشر کرده است. ذوالفنون در بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر که اواخر بهمن سال۱۳۹۰ در تالار وحدت برگزار شد، به عنوان هنرمند برجسته موسیقی سنتی مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت. همچنین کتاب «سه‌تار و نغمه‌های آشنا» که درباره مکتب سه‌تار نوازی ذوالفنون است سال۹۰ توسط نشر هستان منتشر شد.

جلال ذوالفنون، نوازنده پیشکسوت سه‌تار و صاحب آثار مکتوب درباره موسیقی، یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ به علت خونریزی داخلی در سن ۷۴ سالگی در بیمارستان البرز شهر کرج درگذشت. «گل صدبرگ موسیقی ایران» و «موسیقی سنتی ایران: آموز سه‌تار» از جمله آثار مکتوب این موسیقی‌دان پیشکسوت است. بخش دیگر برنامه دکتر محمد علی مراتی دبیر جشنواره موسیقی اقوام گزارش مفصلی از اجرای این جشنواره موسیقی خواهد داد.

مجله رادیویی موسیقی «نیستان» با هدف تحلیل، بررسی و پخش موسیقی ایرانی به همراه آخرین رخدادهای این حوزه به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی لیدا وحیدی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو فرهنگ موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز روی آنتن می رود.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه