رفتن به بالا
  • سه شنبه - 30 خرداد 1402 - 15:46
  • کد خبر : ۱۵۸۶۹
  • چاپ خبر : «ارکستر سازهای ایرانی جوانان ایران» نوازنده جذب می کند

«ارکستر سازهای ایرانی جوانان ایران» نوازنده جذب می کند

«ارکستر سازهای ایرانی جوانان ایران» به رهبری آروین صداقت کیش آهنگساز و مدرس موسیقی، برای جذب نوازنده در سازهای ایرانی فراخوان داد. فراخوان «ارکستر سازهای ایرانی جوانان ایران» به رهبری آروین صداقت کیش، آهنگساز و مدرس موسیقی، برای جذب نوازنده در سازهای ایرانی منتشر شد. این ارکستر در شاخه سازهای کلاسیک ایران شامل: تار، تارباس، […]

«ارکستر سازهای ایرانی جوانان ایران» به رهبری آروین صداقت کیش آهنگساز و مدرس موسیقی، برای جذب نوازنده در سازهای ایرانی فراخوان داد.

فراخوان «ارکستر سازهای ایرانی جوانان ایران» به رهبری آروین صداقت کیش، آهنگساز و مدرس موسیقی، برای جذب نوازنده در سازهای ایرانی منتشر شد. این ارکستر در شاخه سازهای کلاسیک ایران شامل: تار، تارباس، سه‌تار، کمانچه، قیچک آلتو و قیچک باس، عود، سنتور، قانون، نی و سازهای ضربی (تنبک و دف) نوازنده جذب می‌کند.

ارکستر جوانان ایران در سال ۱۳۹۳، به پیشنهاد آرمان نوروزی، موزیسین و مدرس دانشگاه، و توسط گروهی از موسیقی‌دانان و اساتید دانشگاه بنیانگذاری شد و در سال‌های نخست صرفا در عرصه موسیقی کلاسیک و ارکستر سمفونیک فعال بود، از سال ۱۳۹۷ ارکستر جوانان ایران تصمیم گرفت شاخه موسیقی ایرانی را به فعالیت‌های خود اضافه کند.

این اتفاق تحت رهبری و سرپرستی رهبر میهمان «مهرداد میرزایی» صورت گرفت و پس از اجراهای متعدد، به دلیل شیوع کرونا به اجبار فعالیت خود را متوقف کرد. اکنون و پس از پشت سر گذاشتن دوره کرونا ارکستر جوانان مجددا تصمیم به تشکیل ارکستر به رهبری و سرپرستی آروین صداقت‌کیش، آهنگساز و مدرس موسیقی، گرفته و اقدام به برگزاری آزمون ورودی کرده است.

به گفته صداقت کیش، رهبر و مدیر هنری فعلی ارکستر، در این ارکستر تلاش بر این است که با پدید آوردن نگاهی نو در چیدمان سازها از منظر ترکیب و تعداد و در بستر نگاه هنری آزاد اندیشانه و به دور از تعصب امکان خلق آثاری با صدای متفاوت پدید آید. بی‌شک همین امر موجب خلق آثاری با دیدگاه‌های نوین خواهد شد که می تواند فصل جدیدی در ادبیات صوتی موسیقی ایران باشد و راهگشا برای تجارب هنری متفاوت.

ارکستر جوانان ایران از تمام نوازندگان نواندیش و پویا که درصدد کشف جهانی متفاوت و پویا هستند دعوت کرده با ایمیل به آدرس Honarnovinarthouse@gmail.com تا روز دوم تیر ماه برای همکاری در فراخوان این ارکستر شرکت کنند. همکاری در این ارکستر پس از مشارکت در فراخوان با ارزیابی نوازندگان هر رشته میسر خواهد بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط:

همایش سایه روشن ارکستر ملی برگزار می شود

هیات داوران جایزه «موسیقی و رسانه» معرفی شدند

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه