رفتن به بالا
  • دوشنبه - 11 اردیبهشت 1402 - 14:52
  • کد خبر : ۱۵۰۸۸
  • چاپ خبر : ارکستر ایستگاه دو پروژه بین‌المللی برگزار می‌کند

ارکستر ایستگاه دو پروژه بین‌المللی برگزار می‌کند

سرپرست ارکستر «ایستگاه» از آغاز دو پروژه بین المللی در ایران و چند کشور اروپایی خبر داد. مهدی نوروزی اظهار داشت: ارکستر ایستگاه در سال‌های فعالیت اش اجراهایی با ریچارد کلایدرمن و استاد ناصر چشم‌آذر را روی صحنه برده و حالا در فصل جدید فعالیت‌های کاری خود قرار است با دو پروژه بین المللی، بار دیگر روی صحنه […]

سرپرست ارکستر «ایستگاه» از آغاز دو پروژه بین المللی در ایران و چند کشور اروپایی خبر داد.

مهدی نوروزی اظهار داشت: ارکستر ایستگاه در سال‌های فعالیت اش اجراهایی با ریچارد کلایدرمن و استاد ناصر چشم‌آذر را روی صحنه برده و حالا در فصل جدید فعالیت‌های کاری خود قرار است با دو پروژه بین المللی، بار دیگر روی صحنه برود.

نخستین پروژه، فستیوال موسیقی فولک در ایران است که با همکاری سفیران فرهنگی چند کشور جهان در ایران و چند کشور خارجی قرار است برگزار شود. این پروژه به موسیقی نواحی ایران و موسیقی نواحی بین الملل می پردازد و پژوهشی ست که دو سال برای آن زمان صرف شده است.

این موزیسین درباره تنوع ژانری فعالیت‌های ایستگاه نیز افزود: یک کنسرت نمایش اختصاصی را هم با موضوعیت شاهنامه برای اروپا برنامه ریزی کرده ایم که بخش های مختلفی از آن تولید و آماده شده است و به لحاظ کیفی روی جزییات زیادی تحقیق و برنامه ریزی شده است. این برنامه برای اجرا در چند کشور آمریکای جنوبی نیز پیش بینی شده و قرار است به صورت چرخشی در ایران و این کشورها روی صحنه برود.

نوروزی درباره مخاطبان هدف این اجراها نیز تاکید کرد: ایستگاه در تلاش برای ترویج مفهوم صلح در جهان از طریق موسیقی و هنر است. عضویت در دفتر صلح جهانی به عنوان یکی از اعضای اصلی اتفاقی ست که در همین هفته های گذشته برای ما رخ داد و همین بزرگترین انگیزه ما برای ادامه شده است.

سفارت ها در ایران بیشتر در پی هنر بومی و تاریخی آن سرزمین هستند و اجرای برنامه هایی در مورد تاریخ هر کشوری را اولویت خود می دانند. همین نگاه باعث شده که ما نیز در پی ایده ها و پروژه های ملی باشیم تا بتوانیم نمایندگان فرهنگی مناسبی برای اجرا در سایر کشورها شویم.

او درباره طرحی که از سه ماه قبل در پی برگزاری آن است و اجرای زنده گروه‌های موسیقی محلی ایران و هشت کشور اروپایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی در ایران است نیز توضیح داد: این تور کنسرت‌ها به صورت رفت و برگشت از ایران به این کشورها برنامه ریزی شده است و در تلاشیم کشورهایی مثل چین، کانادا، برزیل و مکزیک در این پروژه باشند. بخش فرهنگی وزارت امور خارجه در ایران هم همواره با نگاه مثبتی به پروژه های ما پرداخته و از آنها بابت این همکاری واقعا سپاسگداریم.

همکاری با موزیکال «مری پاپینز» و «عروس مردگان از دیگر فعالیت های رسمی ارکستر ایستگاه است و سرپرست این گروه از برگزاری یک موزیکال نمایشی بزرگ در ماه های پیش رو در ایران خبر داد و افزود: تئاترهای موزیکال مخاطبان خود را دارند و موسیقی بخش جدایی ناپذیر آنهاست. فصل جدیدی از این نوع نمایش‌ها در حال اخذ مجوز است و به زودی اخبار آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

خواننده رسمی ارکستر سمفونی تهران به شب نشینی می آید

ارکستر ملی ایران در بزرگداشت حکیم نظامی نواخت

اجرای ویژه ارکستر ملی ایران در تالار وحدت

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه