رفتن به بالا
  • جمعه - 26 اسفند 1401 - 12:40
  • کد خبر : ۱۴۴۶۱
  • چاپ خبر : برگزاری جشن ملی نوروزگاه در سنندج

برگزاری جشن ملی نوروزگاه در سنندج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن نوروز و سال نو ویژه برنامه موسیقی و هه لپه‌رکی (رقص کردی) با حضور گروه‌های  موسیقی داخلی و خارجی با عنوان جشن ملی نوروزگاه در سنندج برگزار می‌شود. علی اصغر دریایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: گرامیداشت […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن نوروز و سال نو ویژه برنامه موسیقی و هه لپه‌رکی (رقص کردی) با حضور گروه‌های  موسیقی داخلی و خارجی با عنوان جشن ملی نوروزگاه در سنندج برگزار می‌شود.

علی اصغر دریایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: گرامیداشت نوروز در میان ایرانیان به عنوان یکی از اعیاد بزرگ باستانی از قدیم الایام رسم و رسومات ویژه ای داشته است.

وی افزود: در مناطق غرب ایران نیز همچون مناطق دیگر کشور، در ایام نوروز، مجلس موسیقی و هه لپه رکی و رفتن به کوه و صحرا و همچنین دید و بازدید فامیل و اقوام گرامی داشته می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: امسال با دعوت از گروه های موسیقی از استان های لرستان، گیلان، آذربایجان غربی و گروه‌های موسیقی سلیمانیه عراق، ویژه برنامه ای در روز های ۲۷ و ۲۹ اسفند برگزار خواهد شد.

وی ضمن دعوت از مردم شهر سنندج برای حضور در این ویژه برنامه شاد و مفرح اظهار کرد: گروه‌های موسیقی و هه‌لپه رکی سلیمانیه عراق در روز ۲۹ اسفندماه همزمان با روز نوروز در ورزشگاه ۲۲ گولان با هنرنمایی خود میزبان مردم شهر سنندج خواهند بود.

دریایی اضافه کرد: در ویژه برنامه روز ۲۷ اسفند که در سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان برگزار می شود علاوه بر حضور گروه‌های موسیقی و هه‌لپه رکی داخل استان، از شهرها و استان‌های لرستان، گیلان، ارومیه و مهاباد هم گروه‌های موسیقی و هه لپه رکی حضور پرشوری خواهند داشت.

وی افزود: موسیقی و برنامه‌های شاد فرهنگی و هنری در ایجاد امید به زندگی و شور و نشاط اجتماعی بسیار تاثیرگذار است، همین امر ما را تشویق کرد تا برنامه های شاد و مفرح با مشارکت گروه های موسیقی استان‌های دیگر برای ایام نوروز تدارک دیده شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه