رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 2 آذر 1401 - 09:40
  • کد خبر : ۱۳۱۹۳
  • چاپ خبر : آغاز کلاس‌های دومین مرحله طرح «آموزش هنر برای همه»

آغاز کلاس‌های دومین مرحله طرح «آموزش هنر برای همه»

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت نام 58 هزار نفر در مرحله دوم طرح ملی آموزش هنر برای همه خبر داد. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت نام 58 هزار نفر در مرحله دوم طرح ملی آموزش هنر برای همه خبر داد.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز کلاس‌های دومین مرحله طرح «آموزش هنر برای همه» در سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح ذیل فعالیت‌های قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌گیرد. مرحله دوم این طرح نیز با ثبت نام متقاضیان از اول مهرماه آغاز و هم اکنون کلاس‌های آموزشی این دوره در حال برگزاری است.

وی با تشریح جزئیات این طرح گفت: طرح «آموزش هنر برای همه» با هدف گسترش عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شده است و مرحله دوم طرح از ابتدای پاییز امسال در حال اجراست.

مدیرکل دفتر آموزش در ادامه به اهداف این طرح ملی اشاره کرده و افزود: این طرح دارای اهداف مهمی در دو بخش کشف و پرورش استعدادهای هنری در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مرزی و توسعه اقتصاد و کسب و کارهای فرهنگی و هنری است که به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و همکاری سازمان‌ها و نهادهای ذیربط از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، انجمن‌های فرهنگی و هنری در حال اجرایی شدن است.

اسماعیلی گفت: این طرح در راستای سیاست‌های محرومیت زدایی دولت مردمی و به تبع آن برنامه‌های عدالت محور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف توسعه عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری و به منظور دسترسی رایگان همگان به امکانات آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر، ابتدا در سطح ۱۱ استان از بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شد که با استقبال فراوان و افزایش ۱۰ استان دیگر، طرح در فاز اول در سطح ۲۱ استان اجرا شد و در نهایت در اولین مرحله ثبت نام این طرح، بیش از ۳۸ هزار نفر متقاضی در سامانه آموزش هنر ثبت نام نموده بودند که دوره‌های آموزشی آنها تا پایان شهریورماه سال جاری برگزار و گواهی‌های شرکت در دوره برای هنرجویان صادر شده است.

وی با تاکید بر رایگان بودن این طرح تاکید کرد: در حال حاضر با هماهنگی‌ها و بررسی‌های صورت گرفته، این طرح در مرحله دوم به تمامی استان‌های کشور توسعه یافته است و در این مرحله ۳۵ رشته هنری به صورت عمومی برای کل استان‌ها منظور شده و برای هر استان نیز با تأکید بر احیاء و تقویت هنرهای بومی و محلی بین ۲ تا ۵ رشته هنری خاص برای آموزش در نظر گرفته شده است که در مجموع بیش از ۱۲۰ رشته هنری در مناطق محروم استان‌ها به علاقه مندان آموزش داده می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری خاطر نشان کرد: آموزش‌های ارائه شده در این طرح به دو شیوه حضوری و آنلاین و با استفاده از ظرفیت اساتید و مراکز آموزش‌های هنری استان‌ها برگزار می‌شود که کلاس‌ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط:

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه