رفتن به بالا
  • سه شنبه - 12 مهر 1401 - 09:29
  • کد خبر : ۱۲۸۶۸
  • چاپ خبر : گشایش هفته فرهنگی کشور تاجیکستان در ایران

گشایش هفته فرهنگی کشور تاجیکستان در ایران

هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران پس از چهارده سال وقفه با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان در منطقه فرهنگی گردشگری اراضی عباس‌آباد تهران گشایش یافت. هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت فرهنگ جمهوری تاجیکستان و سفارت تاجیکستان در ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی […]

هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران پس از چهارده سال وقفه با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان در منطقه فرهنگی گردشگری اراضی عباس‌آباد تهران گشایش یافت.

هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت فرهنگ جمهوری تاجیکستان و سفارت تاجیکستان در ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عصر امروز – دوشنبه ۱۱ مهرماه در منطقه فرهنگی گردشگری اراضی عباس‌آباد تهران افتتاح و از روزهای آینده نیز در شهرهای شیراز و تبریز برگزار خواهد شد.

این رویداد فرهنگی شامل اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه نمایش، گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و برگزاری نمایشگاه نقاشی، عکس، هنرهای دستی و لباس‌های ملی آن کشور می‌شود.

در آیین افتتاحیه این رویداد بزرگ فرهنگی هنری، حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران و جمعی از هنرمندان تاجیکستان و ایران نیز حضور دارند.

زلفیه دولت‌زاده، وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان که در رأس هیأت فرهنگی به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه «هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران» به کشورمان سفر کرده است، ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس این سازمان، دیدار و گفت‎‌وگو کرد.

دیدار و امضای تفاهم نامه با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه های سفر وزیر جمهوری تاجیکستان به ایران است.

نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران در دیدار ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ خود با حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران را مطرح کرد.

وی سفر رییس جمهوری ایران به تاجیکستان را نشانه اهمیت گسترش روابط و برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری‌ها دانست و گفت: به نظر می‌رسد با اقدامات مشترک دو کشور، ظرفیت‌های موجود جهت توسعه روابط تاجیکستان و ایران در همه حوزه‌های مورد اهتمام در آینده نیز مورد استفاده ثمربخش قرار گیرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار به نقش فرهنگ و هنر در دوستی و پیوند ملت‌ها اشاره کرد و گفت: ایران و تاجیکستان با توجه به اشتراکات فراوان فرهنگی، هم زبانی، آداب و رسوم و دیدگاه‌های مشترک، گام‌های بسیار ارزشمندی را برای توسعه همه‌جانبه برداشته‌اند.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور با تأکید بر اینکه روابط با همسایگان در اولویت ما قرار دارد، بیان کرد: اشتراکات فرهنگی بسیار فراوان ایران با تاجیکستان به عنوان بسترهای توسعه روابط فرهنگی، فرصت مناسبی برای گسترش روابط در دیگر زمینه‌ها فراهم کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه