رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
  • کد خبر : ۱۲۸۲۹
  • چاپ خبر : آلبوم های «خسروانی- شور» و «خسروانی-بیات ترک» منتشر شدند

آلبوم های «خسروانی- شور» و «خسروانی-بیات ترک» منتشر شدند

دو آلبوم‌ «خُسروانی (اجرای تصویری ردیف دوره عالی استاد علی اکبرخان شهنازی) در دستگاه‌های شور و بیات تُرک» اثری از علی کاظمی آهنکساز و نوازنده تار در سبک کلاسیک ایرانی به صورت دیجیتال منتشر شده است. آلبوم «خسروانی (ردیف دوره عالی استاد علی اکبر خان شهنازی – شور)» در سبک کلاسیک ایرانی و تجربی شامل […]

دو آلبوم‌ «خُسروانی (اجرای تصویری ردیف دوره عالی استاد علی اکبرخان شهنازی) در دستگاه‌های شور و بیات تُرک» اثری از علی کاظمی آهنکساز و نوازنده تار در سبک کلاسیک ایرانی به صورت دیجیتال منتشر شده است.

آلبوم «خسروانی (ردیف دوره عالی استاد علی اکبر خان شهنازی – شور)» در سبک کلاسیک ایرانی و تجربی شامل ۱۶ قطعه: «پیش درآمد»، «درآمد (کرشمه)»، «چهار مضراب»، «درآمد اول»، «درآمد دوم»، «آواز (نغمه و کرشمه)»، «گوشه ترک (چهار مضراب و فرود)»، «حزین و فرود»، «عزال و کرشمه»، «آواز»، «فرودآور (کرشمه) هشتری و فرود»، «عزال و نغمه دوضربی»، «شهناز کرشمه و کرشمه رضوی»، «قرچه کرشمه رضوی چهارمضراب و فرود»، «گریلی» و «رنگ» است.

آلبوم «خُسروانی (اجرای تصویری ردیف دوره عالی استاد علی اکبر خان شهنازی – بیات تُرک)» در سبک کلاسیک ایرانی شامل ۲۵ قطعه؛ «پیش درآمد»، «برداشت اول»، «چهار مضراب»، «برداشت»، «درآمد اول»، «درآمد دوم»، «درآمد سوم»، «درآمد چهارم و پنجم»، «درآمد ششم و هفتم»، «فیلی»، «کرشمه فیلی»، «دلکش»، «کرشمه دلکش»، «چهارمضراب دلکش»، «ادامه دلکش»، «چهارمضراب ابوعطا»، «فرود ابوعطا»، «گوشه افشاری»، «چهارمضراب افشاری»، «رهاب و فرود به ترک»، «مثنوی»، «ضربی»، «گریلی»، «فرود» و «رنگ» است.

جواد رزاقی‌زاده ‌فیلمبردار، سیاوش یعقوبی و سروش احمدی‌پور طراح گرافیک و مقداد شاه‌حسینی میکس و مسترینگ از دیگر عوامل این آلبوم‌ها هستند. پیش از این نیز آلبوم «خُسروانی (اجرای تصویری ردیف دوره عالی استاد علی اکبر خان شهنازی – ابوعطا)» منتشر شده است.

قرار است آلبوم «خُسروانی (اجرای تصویری کل ردیف دوره عالی استاد علی‌اکبرخان شهنازی به انضمام پیش‌درآمدها و رِنگ‌های مربوط به هر دستگاه و آواز)» به ‌مرور (یک ‌دستگاه/آواز) به صورت دیجیتال در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

کاظمی درباره آلبوم خُسروانی نوشته است: «در اجرای این کارگان تمام تلاشم این بوده است که «از حیث محتوا» به نسخه صوتی به‌ یادگار مانده از خود استاد علی اکبر شهنازی وفادار بمانم؛ هر چند از همه نت‌نگاری‌های موجود نیز، به‌ ویژه سه منبع مهم حبیب‌الله صالحی، فرهاد ارژنگی و داریوش طلایی بهره برده‌ام. همچنین «از منظر اجرا» تلاش کرده‌ام عناصر سبک‌شناختیِ ساز استاد شهنازی را تا حد امکان رعایت کنم. باری، این تلاش تنها چیزی است که می‌توانم مؤکدش کنم، باقی – هر چه هست – قضاوتش به‌ عهده تاریخ است و اهل فن.»

 

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه