رفتن به بالا
  • یکشنبه - 25 اردیبهشت 1401 - 14:58
  • کد خبر : ۱۱۴۰۷
  • چاپ خبر : اولین آلبوم گروه «وَنگِ وا» منتشر شد

اولین آلبوم گروه «وَنگِ وا» منتشر شد

اولین آلبوم گروه موسیقی «وَنگِ وا» با عنوان «رجزخون» در قالبی اثری تلفیقی مبتنی‌بر موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی مختلف کشورمان پیش روی مخاطبان قرار گرفت. آلبوم «رجز خون» اولین اثر رسمی گروه موسیقی «وَنگِ وا» است که طی روزهای اخیر در قالب یک مجموعه موسیقایی منتشر شد. در این آلبوم سعی شده تا با […]

اولین آلبوم گروه موسیقی «وَنگِ وا» با عنوان «رجزخون» در قالبی اثری تلفیقی مبتنی‌بر موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی مختلف کشورمان پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

آلبوم «رجز خون» اولین اثر رسمی گروه موسیقی «وَنگِ وا» است که طی روزهای اخیر در قالب یک مجموعه موسیقایی منتشر شد. در این آلبوم سعی شده تا با تکیه بر موسیقی ایرانی و بعضاً استفاده از ملودی‌های اقوام به رنگ بندی و صدادهی متفاوتی دست پیدا کرد.

«شن ها»، «سه گان»، «همایون معلق»، «چشم صحرا»، «لای لای»، «رجزخون»، «خالو» و «از این به بعد» قطعاتی هستند که در آلبوم گنجانده شده‌اند.

وَنگِ ‎وا در زبان مازندرانی به معنای صدا کردن فردی از راه دور است و در ادبیات عاشقانه این زبان اگر یار فردی او را ترک کند، آن فرد سر به صحرا زده و در جستجوی یار ونگ ‎وا می‌کند.

مهدی پاک‌نژاد نوازنده دلربا، صادق جمهری نوازنده کلارینت، فرهاد اسدی نوازنده پرکاشن، فرهاد اسدی ضبط- میکس و مسترینگ، شیما شرافتی عکس و کاور گروه اجرایی آلبوم «رجزخون» را تشکیل می‌دهند.

گروه ونگ ‎وا فعالیت موسیقایی خود را از سال ۱۳۹۳ به صورت رسمی آغاز و از آن زمان تا کنون اجراهای متعددی را در کافه‌های مختلف تهران برگزار نموده است. ترکیب اولیه سازهای استفاده شده در این گروه سازهای ایرانی سه تار، دوتار، نی و کوبه‌ای بوده که طی گذر زمان ساز کلارینت و دلربا هم در برخی قطعات این گروه اضافه شده است.

در توضیحات تکمیلی فعالیت‌های این گروه موسیقایی آمده است:

قطعات این گروه از یک ژانر مشخص پیروی نمی‌کند و این بدین معناست که مخاطب هم قطعاتی سازی و هم قطعاتی همراه با کلام را می‌شنود. قطعات از دل هم نوازی و بداهه نوازی اعضای گروه بیرون آمده و تنظیم و تولید می‌شود. این گروه اولین کنسرت رسمی خود را در ۲۸ تیر ۱۳۹۷ در سالن یک پردیس چهارسو به اجرا گذاشت. این در حالی است که پیش از انتشار آلبوم «رجزخون» تک آهنگ‌های «یادت هست» و «صبحگاه» از این گروه پیش روی مخاطبان قرار گرفته بود.

آلبوم «رجز خون» با شماره مجوز ۱۴۰۰-۴۶۰۸ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کد ۳۶۳۴۲ کتابخانه ملی با قیمت ۴۰ هزار تومان پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه