رفتن به بالا
  • یکشنبه - 30 آذر 1399 - 14:40
  • کد خبر : ۸۶۱۳
  • چاپ خبر : اجراهای پایانی کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی در شب یلدا

اجراهای پایانی کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی در شب یلدا

سومین شب برگزاری دومین دوره کنسرت های آنلاین موسیقی ردیف دستگاهی، شامگاه شنبه 29 آذرماه با اجرای دو گروه موسیقی در تالار رودکی برگزار شد.  عیسی غفاری، نوازنده سه‌تار، نوشین پاسدار، نوازنده عود و سهیل رزاقی، نوازنده تنبک در اجرای نخست قطعاتی را در چهارگاه اجرا کردند. ابتدا یک قطعه با الهام از ریتم‌های بندری […]

سومین شب برگزاری دومین دوره کنسرت های آنلاین موسیقی ردیف دستگاهی، شامگاه شنبه 29 آذرماه با اجرای دو گروه موسیقی در تالار رودکی برگزار شد.
 عیسی غفاری، نوازنده سه‌تار، نوشین پاسدار، نوازنده عود و سهیل رزاقی، نوازنده تنبک در اجرای نخست قطعاتی را در چهارگاه اجرا کردند.
ابتدا یک قطعه با الهام از ریتم‌های بندری را اجرا کردند و بعد با سولوی سه‌تار به گوش بسته نگار رفتند و یک قطعه به نام “بسته‌نگار” را نواختند. اجرای سولوی مفصل سه‌تار، قطعه سه ضربی لنگ، سولوی عود و چهار مضراب بخش های دیگر اجرای این گروه بود.
علی کاظمی، نوازنده تار، یاسمین شاه‌حسینی، نوازنده عود و شایان میرزایی، نوازنده تنبک در اجرای دوم سومین شب ساعت 22 در دستگاه پنجگاه نواختند و بخش‌هایی از آلبوم “خط پرگار” به آهنگسازی علی کاظمی را اجرا کردند. تک‌نوازی ساز عود توسط یاسمین شاه‌حسینی بخش دیگر این اجرا بود.
آخرین شب دومین دوره کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی یکشنبه 30 آذرماه همزمان با شب یلدا برگزار می شود. در این شب ابتدا حمید خوانساری(عود)، حمید کریمیان(عود) و بامداد ملکی(دوایر و بندیر)، ساعت 21 و  پریچهر خواجه(قانون) و فرهاد صفری(تنبک) ساعت 22 اجرا می کنند.
 دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی با اجراهای موسیقی سازی و بی‌کلام از ۲۷ تا ۳۰ آذر در سالن رودکی در حال برگزاری است.
علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را از صفحه اینستاگرام بنیاد رودکی، هفدانگ و سایت تیوال مشاهده کنند.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه