رفتن به بالا
  • سه شنبه - 25 آذر 1399 - 06:54
  • کد خبر : ۸۵۹۲
  • چاپ خبر : سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در بوشهر برگزار می‌شود

سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در بوشهر برگزار می‌شود

نشست هماهنگی برگزاری سومین جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار بوشهر برگزار شد. به گزارش خبرآوا به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی، نشست هماهنگی برگزاری سومین جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» در استان بوشهر، با حضور سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد […]

نشست هماهنگی برگزاری سومین جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار بوشهر برگزار شد.
به گزارش خبرآوا به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی، نشست هماهنگی برگزاری سومین جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» در استان بوشهر، با حضور سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، عبدالکریم گراوند (استاندار بوشهر)، مجید خورشیدی، (معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر)، محمد اله‌یاری (مدیرکل دفتر موسیقی)، فاطمه کرم‌پور (مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان بوشهر) و امیر مردانه (مدیر اجرایی جشنواره) در معاونت امور هنری برگزار شد.
در این نشست توافق شد سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی اسفند ماه امسال در استان بوشهر برگزار شود و شورای علمی متشکل از هنرمندان ملی و هنرمندان استان بوشهر در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی تشکیل شود.
معاون امور هنری در این نشست گفت: نغمه‌های ملی استان بوشهر پیوندی ناگسستنی با شعر و فرهنگ مردم دارد. با توجه به سپری شدن روزها و شرایط دشوار این روزها، جشنواره می‌تواند موجب تسکین مردم شود و آن‌ها را همراه کند.
حسینی در ادامه گفت: صاحبان سرمایه و مشاغل در استان بوشهر نیز ظرفیت‌هایی هستند که فعالیت‌های خود را در راستای رسالت اجتماعی به مسیر مشخصی سوق دهند. این مسیر می‌تواند حمایت از رویدادی هنری مانند جشنواره موسیقی باشد و رویدادهای هنری از جمله جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی با مشارکت نهادهای مختلف و همچنین بخش‌های اقتصادی و صنعتی برگزار شود.
مدیرکل دفتر موسیقی نیز به اهمیت حضور هنرمندان صاحب‌سبک و شاخص در جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان نیز در جشنواره اهمیت دارد و می‌تواند به معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های موسیقی کمک کند.
در ادامه، استاندار بوشهرگفت: تلاش داریم با تعامل بیشتر از تمام ظرفیت‌های استان برای سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی استفاده شود. استان بوشهر رگ و ریشه تاریخی دارد و به عنوان نگین جنوب کشور می‌توان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از ظرفیت‌های استان به نحو مناسب استفاده کرد.
معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت: جامعه به نشاط و شادی نیاز دارد و جشنواره موسیقی در این راستا می‌تواند بسیار موفق عمل کند. استان بوشهر این فرصت را به هنرمندان می‌دهد تا در فضاهای باز نیز اجرای زنده داشته باشند و زیرساخت‌ها برای اجرای زنده با رعایت پروتکل‌ها مهیا است.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه