رفتن به بالا
  • سه شنبه - 6 فروردین 1398 - 11:26
  • کد خبر : ۸۲۸۵
  • چاپ خبر : محمد معتمدی پروژه «هنر برای همه» را کلید زد
محمد معتمدی

محمد معتمدی پروژه «هنر برای همه» را کلید زد

اولین کنسرت از پروژه «هنر برای همه» که ایده آن اواخر سال ۹۷ از سوی محمد معتمدی مطرح شده بود، عصر دیروز یکشنبه چهارم فروردین ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار شد. محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی که اواخر سال گذشته از اجرایی شدن طرح و ایده پروژه «هنر برای همه» با همکاری سازمان فرهنگی […]

اولین کنسرت از پروژه «هنر برای همه» که ایده آن اواخر سال ۹۷ از سوی محمد معتمدی مطرح شده بود، عصر دیروز یکشنبه چهارم فروردین ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی که اواخر سال گذشته از اجرایی شدن طرح و ایده پروژه «هنر برای همه» با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داده بود، روز یکشنبه چهارم فروردین ماه ضمن اجرای اولین کنسرت خود در سال ۹۸، میزبان شهروندان تهرانی در پردیس تئاتر تهران واقع در منطقه خاوران بود. این در حالی است که تمامی بلیت‌های این کنسرت با قیمتی معادل ۲۵ هزار تومان به فروش رسیده بود.

ایده «هنر برای همه» از کجا آمد؟

محمد معتمدی پیش از این درباره طرح اجرای پروژه «هنر برای همه» گفته بود: «اجرای این طرح از آن جایی به ذهنم رسید که طی سال‌های اخیر همیشه شاهد این موضوع بوده‌ام که بخش زیادی از جامعه و مردم علاقه زیادی به دیدن کنسرت دارند اما متأسفانه فقدان توان مالی اغلب مردم آن هم در شرایط اقتصادی فعلی اجازه نمی‌دهد که آنها شرایطی برای تماشای کنسرت‌های با کیفیت داشته باشند. شما حساب کنید اگر یک خانوار ۵ نفره بخواهند کنسرت ببینند. سرپرست خانوار مجبور است که دستمزد ماهانه خود را به طور کامل برای خرید بلیت کنسرت صرف کند که این واقعاً برای یک سرپرست خانوار عملی و عقلانی نیست به همین جهت ما فکر کردیم چه کاری می‌توان در این زمینه انجام داد.»

وی در ادامه توضیح داد: «در ماه‌های اخیر طرحی به ذهنم رسیده بود که بتوانم در قالب حوزه‌های تئاتر و موسیقی آن را به مرحله اجرا برسانم، این بود که ایده اجرایی «هنر برای همه» را طراحی و آن را با مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میان گذاشتم. در این حوزه هم جلساتی برگزار شد و این موضوعات مطرح شد که بتوانیم در قالب این طرح جامع از موقعیت مکانی و امکانات تالارهای خوب به ویژه در جنوب تهران که بلااستفاده یا کم استفاده هستند، بهره‌های بیشتری برده و در آنجا فضایی را فراهم کنیم که با مشارکت هنرمندان و اسپانسرها کنسرت‌هایی با بلیت ارزان قیمت را برگزار کنیم که خانواده‌ها بتوانند از اجراهای زنده نیز استفاده کنند. آنچه برای بلیت این کنسرت‌ها در طرح «هنر برای همه» قیمت گذاری شده رقمی بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و در صورت مشارکت اسپانسر پایین‌تر است که امیدوارم بتوانیم در این حوزه به نتیجه برسیم.»

ایده‌ای که اجرایی شد

محمد معتمدی عصر دیروز و همزمان با ایام نوروز ۹۸ ایده خود را عملی کرد. وی که در قالب نخستین کنسرت خود در سال جدید میزان طرفدارانش در یکی از مناطق جنوبی شهر تهران بود، در ابتدای این برنامه ضمن تبریک سال جدید و خیر مقدم به تماشاگران توضیح داد: در دل ما جز آرزوهای خوب وجود ندارد و خوشحالم که سال جدید را با نوا و نغمه آغاز می کنیم و امیدوارم سال جدید سالی پر از عشق و سلامتی باشد.

امیدوارم این طرح همیشگی باشد زیرا ما از این صحنه بیرون می‌رویم و این بقیه هنرمندان هستند که می‌توانند ادامه‌دهنده کاری باشند که امروز آغاز شده است وی ادامه داد: در اینجا تشکر می‌کنم از کسانی که برای طرح «هنر برای همه» همکاری کردند زیرا فکر می کردم از بین مدیران کسی برای اجرای پروژه پیش قدم نباشد ولی دیدیم اینطور نیست و دوستان ما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری از طرح استقبال کردند. حال امیدوارم این طرح همیشگی باشد زیرا ما از این صحنه بیرون می‌رویم و این بقیه هنرمندان هستند که می‌توانند ادامه‌دهنده کاری باشند که امروز آغاز شده است.

این خواننده موسیقی در بخش دیگری از کنسرت خود بیان کرد: زمانی که می‌خواستیم اولین برنامه را اجرا کنیم تمام تلاش خود را انجام دادیم که کم‌کاری در این زمینه اتفاق نیفتد، از این جهت برنامه‌ریزی‌ها را به شکلی انجام دادیم که قطعات مورد توجه شما قرار گیرد. البته ما از آلبوم «حالا که می‌روی» قطعاتی را آماده نکردیم، چون این آلبوم به تازگی منتشر شده و نیازمند برنامه‌ریزی‌های دیگری برای کنسرت است که من به شما قول می‌دهم قطعاتی از این آلبوم را نیز در کنسرت‌های بعدی تقدیم شما عزیزان کنیم.

قطعه‌ای که به شهدا تقدیم شد

قطعه «یلدا» با ترانه بهمن محمدزاده و آهنگسازی محمد معتمدی، «کویر» با شعر و آهنگ محمد معتمدی، «آرام من» با شعر و آهنگ مسعود کرامتی، ساز و آواز «در خیالات خودم بارانی نیست»، «من مست توام»، «روشنی روی تو»، «کوبار» با شعر غلامرضا طریقی و آهنگسازی بهزاد عبدی، «خیام خوانی»، تیتراز فیلم «سیانور» همراه چند قطعه دیگر آثاری بودند که در این کنسرت پیش روی مخاطبان قرار گرفتند. قطعه پایانی کنسرت هم که اثری ملی-میهنی بود به تمام شهدای کشور تقدیم شد.

سیامک بهبانی نوازنده پیانو، سینا جهان آبادی نوازنده کمانچه، امیر حسین مختاری نوازنده قانون، کورش کشاورز نوازنده ویولنسل، سیروس مهاجری نوازنده کنترباس الکتریک، مجید یگانه راد نوازنده کاخن گروه اجرایی کنسرت شب گذشته محمد معتمدی را تشکیل می دادند.

یکی از نقاط ضعف کنسرت محمد معتمدی در پردیس تئاتر تهران که می‌تواند تبدیل به یکی از مجموعه‌های مهم برگزاری کنسرت در منطقه جنوبی تهران تبدیل شود، مکانیزم چک بلیت تماشاگران بود که طبق آداب همیشگی برگزاری کنسرت‌ها می‌توانست به این ترتیب انجام پذیرد که از بدو ورود تماشاگر به لابی تالار برگزاری، بلیت او چک شده تا هنگام ورود تماشاگر به سالن اجرا مشکلی برای ازدحام به وجود نیاید، اما آنچه در کنسرت شب گذشته اتفاق افتاد عکس این ماجرا بود که همین روند موجب کندی تردد تماشاگر برای ورود به سالن بود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه