رفتن به بالا
  • یکشنبه - 10 خرداد 1394 - 12:49
  • کد خبر : ۵۹۸۵
  • چاپ خبر : رسول‌اف: به ما گفتند ˝پالت˝ مناسب اجرا در اصفهان نیست /جلسه پرسش و پاسخ ˝شهر من بخند˝ برگزار شد

رسول‌اف: به ما گفتند ˝پالت˝ مناسب اجرا در اصفهان نیست /جلسه پرسش و پاسخ ˝شهر من بخند˝ برگزار شد

صفحه موسیقی-مینا آتشی: جلسه پرسش و پاسخ آلبوم “شهر من بخند” دومین اثر از گروه پالت امروز در تالار وحدت با حضور اعضای گروه پالت و احسان رسول اف تهیه‌کننده برگزار شد. امیدوارم بتوانیم در شهرستان ها اجرا داشته باشیم در ابتدای این برنامه احسان رسول‌اف تهیه‌کننده این اثر گفت: بعد از انتشار “شهر من بخند” […]

صفحه موسیقی-مینا آتشی: جلسه پرسش و پاسخ آلبوم “شهر من بخند” دومین اثر از گروه پالت امروز در تالار وحدت با حضور اعضای گروه پالت و احسان رسول اف تهیه‌کننده برگزار شد.

امیدوارم بتوانیم در شهرستان ها اجرا داشته باشیم

در ابتدای این برنامه احسان رسول‌اف تهیه‌کننده این اثر گفت: بعد از انتشار “شهر من بخند” تور کنسرت در تهران را همزمان آغاز کردیم و در پی این هستیم که به امید خدا بتوانیم تور شهرستان‌هایمان را آغاز کرده از این طریق بتواینم با مخاطبانمان دیدار داشته باشیم.

مشکل اصلی ما کمبود سالن است

بعد از پایان صحبت‌های تهیه کننده گروه، امید نعمتی خواننده پالت درباره سالن های اجرا گفت: ما خیلی دوست داشتیم در اقصی نقاط این شهر اجرا داشته باشیم، ولی مشکل اصلی ما برای اجرا کمبود سالن است. ما برای برگزاری کنسرت فقط چند گزینه داشتیم که بین آنها تالار وحدت معقول‌تر بود.

نعمتی ادامه داد: جدای از این ما برای احترام به مخاطب چند اجرای خیابانی را در بازار شاپور و کوروش داشتیم که انصافا با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شدیم. آنقدر این فیدبک هیجان‌انگیز بود که ما برای برگزاری دیگر اجراهای خیابانی رغبت پیدا کردیم.

پالت مناسب اجرا در اصفهان نیست

در ادامه این نشست خبری تهیه کننده آلبوم درباره جلوگیری از برگزاری برنامه در شهر اسفهان خبر داد و گفت: ما در شهرهای مختلفی مثل شیراز کنسرت گذاشتیم و تلاش زیادی هم کردیم تا بتوانیم در شهر اصفهان هم کنسرت داشته باشیم، اما رئیس امور هنری اصفهان در جواب نامه ما برای برگزاری برنامه گفت: گروه پالت مناسب اجرا در اصفهان نیست!

رسول اف افزود: این در حالی است که یکی از خوانندگان پاپ درست در همان روز و همان سئانس که ما مدنظر داشتیم در اصفهان چندین سئانس اجرا در پیش دارد.

خواننده این گروه در پاسخ به سوال خبرگاری مبنی بر تکرار در کارها و نبود نوستالژی درست در آثار گفت: ما در کل دو آهنگ نوستالژی داشتیم که اولین کار قطعه “خونه مادربزرگه” بود که این قطعه من را یاد دوران کودکی خودم می‌انداخت و ایده‌پردازی آن از سوی خودم بود. قطعه بعدی که در آلبوم جدید از آن استفاده کردیم “هزار قصه” بود که این قطعه هم به سفارش خانم مرضیه برومند برای  فیلم “شهر موش‌ها 2 ” ساخته و استفاده شد.

نعمتی همچنین گفت: ما اصراری به نوستالژی نداشته و قصد هم نداریم که از این حس سو استفاده را داشته باشیم . اگر حسی هم باشد در همه ما به یک شکل موجود است.

ما سبک کاری نداریم

روزبه سپندارمز سرپرست این گروه هم درباره سبک کاری گروه گفت: سبک کاری ما سوالی است که همه می پرسند و من هر وقت که این سوال را می شنیدم متعجب می‌شدم. به همین خاطر  تصمیم گرفتم یک بار دیگر تاریخ موسیقی را مرور کرده و ببینم کدام گروه مانند ما بودند و متوجه نوع سبک خودمان بشوم.

او ادامه داد: ما تازه چندین سال است که کارمان را شروع کردیم و در کل 20 یا 30 قطعه خروجی‌مان داشته‌ایم، پس نمی‌توانبم ادعا کنیم که سبک کاری ما چه چیزی است. از طرف دیگر خیلی‌ها می‌گویند ما کار تلفیقی انجام می‌دهیم، در صورتی که من این را به هیچ وجه قبول ندارم. به نظر من سال‌ها طول می‌کشد تا بتواینم یک ژانر کاری یا یک امضای خاص از خودمان داشته باشیم.

مهیار طهماسبی نیز که از نوازندگان گروه پالت است گفت: قرار نیست ما در چارچوب خاصی فعالیت کنیم. فقط اعتراف می‌کنم ما چند جوان هستیم و تا به حال دو آلبوم منتشر کرده‌ایم. مجموع تولیدات ما بیشتر از 20 قطعه نیست و اگر بخواهیم خودمان صاحب سبک شویم سال‌ها زمان نیاز است. ما باید حالا حالاها تجربه کنیم. حالا سبکش هر چیزی می‌تواند باشد.

یک اجرای دانشجویی

در اواخر این نشست خبری رسول اف از یک سوپرایز خبری رونمایی کرد و گفت: از آنجایی که ما این موفقیت را بیشتر مدیون دانشجوها هستیم در نتیجه در یک اقدام تصمیم گرفتیم تا روز 11 خردادماه یک اجرای ویژه را برای دانشجویان در تالار وحدت ترتیب ببینیم. این اجرا با قیمت 25 هزار تومان و به صورت حضوری فقط با ارائه کارت شناسایی معتبر خواهد بود.

این تهیه کننده موسیقی در آخر هم گفت: عواید این اجرا صرف دو اقدام فرهنگی خواهد شد و تنها این اجرا  فیلمبرداری می‌شود.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه