رفتن به بالا
  • دوشنبه - 18 اسفند 1393 - 13:23
  • کد خبر : ۵۲۲۳
  • چاپ خبر : رونمايی “ناگفته” های ناظری/حافظ ناظری: “ما ايرانی ها خودمان هم با خودمان مشكل داريم”

رونمايی “ناگفته” های ناظری/حافظ ناظری: “ما ايرانی ها خودمان هم با خودمان مشكل داريم”

صفحه موسیقی  –  نرگس منافی : حافظ ناظری ١٦ اسفند ماه در تالار سعدی برج میلاد تهران، به همراه شهرام ناظری و جمعی از هنرمندان از ” ناگفته ” رونمایی کرد. اين در حالي است كه اسفند ماه سال گذشته تنها ٢٠ دقیقه از این اثر به دلیل مواردی که مربوط به شرکت اسپانسر بود، منتشر شد. دوست دارم به سمت ناگفته […]

صفحه موسیقی  –  نرگس منافی : حافظ ناظری ١٦ اسفند ماه در تالار سعدی برج میلاد تهران، به همراه شهرام ناظری و جمعی از هنرمندان از ” ناگفته ” رونمایی کرد. اين در حالي است كه اسفند ماه سال گذشته تنها ٢٠ دقیقه از این اثر

به دلیل مواردی که مربوط به شرکت اسپانسر بود، منتشر شد.

دوست دارم به سمت ناگفته ها حرکت کنم

در ابتدای این نشست حافظ ناظری با اشاره به تحصیلات خود در رشته آهنگسازی در نیویورک گفت: فضای خارج از کشور به  من در راستای رسیدن به خواسته هایم کمک کرد و باعث شد جهانم بزرگ تر شود و همیشه دلم میخواست به سمت ناگفته ها و نشدن ها حرکت کنم.

وي در ادامه افزود: برای تلفیق موسیقی غرب و شرق پروژه ای به نام “سمفونی رومی ” را در نظر گرفتم. کلمه سمفونی، به معنای چند هنرمند که در کنار هم مي نوازند؛ به عنوان نماینده شرق و غرب برای این پروژه انتخاب شد.

“نا گفته” سرقت افكار ديگران نيست

شهرام ناظری در میان تشويق فراوان حاضرین روی صحنه رفت و در ابتدا گفت: یک اثر موسیقایی به مرور زمان خودش را نشان خواهد داد. کاری با ارزش است که از درون هنرمند نشأت گرفته باشد. در این آلبوم حافظ فکر دیگران را سرقت نکرده و موسیقی برای وجود خودش است.

اين خواننده سنتي از محیطی گله کرد که به هنر توجه ندارد و موسیقی را به رسمیت نمی شناسدو در ادامه افزود: جامعه فضایی را برای رشد و تربیت صحيح جوان ها با این نگاه که به خودشان ایمان داشته باشند، به وجود نیاورده است.

موسیقی جنبه عاطفی صداست

نادر مشایخی رهبر اسبق ارکستر ملی از دیگر حاضرین در این مراسم بود. او بیان کرد: موسیقی جنبه عاطفی صداست و بدون شنیدن، موسیقی وجود ندارد.

مشایخی از آلبوم ناظری تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: ” ناگفته ” اثری است که نکات ریزی در آن رعایت شده  و با ساز های کمی که در آن به كار رفته احساس صمیمیت را منتقل می كند.

 

خودمان علیه خودمان هستیم

در پایان برنامه حافظ ناظری با اشاره به حواشی، این گونه از خود دفاع کرد: خیلی ها از نبود من استفاده و سعی کردند به آلبوم لطمه وارد كنند. در واقع ما خودمان علیه خودمان هستیم، شاید از تنها فرهنگ های جهان باشيم که خودمان با خودمان مشکل داریم. این جا منتظرهستند که اتفاقی بیفتد تا به هم حمله کنند.

ناظری درخصوص توهین هایی که به جانب او شده، خاطر نشان كرد: در ایران تعداد کسانی که با موزیسین های غربی و برندگانجایزه گرمی کار کرده اند کم است. تعداد برندگان گرمی که در این کارشرکت کرده اند ٣٨ نفر اعلام شده بود. بعضی افراد به دلایلی این تعداد را کذب خواندند درحالی که ما امیدوار بودیم به گونه اي دیگر به این قضیه نگاه کنند.

كم توجهي به هنر و هنرمند در ايران

ناظری با نمایش عکس هایی از ٣٨ جایزه گرمی عوامل این آلبوم، در خصوص شماره ١ شدن ” ناگفته ”  در قسمت کارهای کلاسیک سايت بيلبورد سخن به میان آورد و افزود: بعضی ها گفتند این کار کلاسیک نیست، بعضی ها گفتند در قسمت کلاسیک سنتی اول شده در حالي كه آلبوم هم در قسمت کلاسیک و هم در قسمت  کلاسیک سنتی دوبار شماره ١  شده است.

حافظ ناظری با نشان دادن عکسی از سایت بیلبورد و عکسی از چند نشان کوچک که آمریکا به او اعطا کرده ادامه داد: روز ٢٥ فوریه را در آمریکا ایالت کالیفرنیا به اسم من انتخاب کردند، انگار آن ها بیشتر از خودمان قدر مي دانند.

ناظری به عضويتش در گرمی آمریکا اشاره کرد و گفت: این اثر در ٧ شاخه به مرحله دوم گرمی رسید اما در انتها رأي داوران را نگرفت. باز هم بعضی دوستان این خبر را دروغ خواندند و من برای اثبات این خبر راهی جز پرینت مدارک محرمانه نداشتم. چقدر حیف که یک هنرمند در روز رونمایی آلبومش باید این گونه از خودش دفاع کند.

بگذارید بقیه هم کارشان را بکنند

حافظ ناظری در آخرین قسمت از صحبت های خود اضافه کرد: به جای این همه حرف های منفی به خودمان بیاییم، تا کسی موفق مي شود دیگری احساس می كند جای او گرفته شده، هرکسی جای خود را دارد؛ بگذاريد بقیه هم کارشان را بکنند.

نادر مشایخی، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، امیرعلی دانایی، علی سرابی و … از حاضرین در این مراسم بودند.

جشن امضا آلبوم سه شنبه ١٩ اسفند در مرکز خرید پالادیوم ساعت ٦ برگزار می گردد.

عکاس: علی تاجیک

_MG_1293 _MG_1245 _MG_1222 _MG_1201 _MG_1180 _MG_1171 _MG_1154 _MG_0990 _MG_1034 _MG_1038 _MG_1056 _MG_1083 _MG_1117 _MG_1125 _MG_0964 _MG_0877 _MG_0868 _MG_0856 _MG_0845 _MG_0806 _MG_0766

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه